1. Який сайт можна вважати молодим?
З точки зору SEO – це сайт, якому менше 1 року, до того ж ідеться не тільки про доменне ім’я, а й про сам сайт, що на ньому розміщений. При цьому, важливо підкреслити, що в кожній ніші пошуковик по своєму інтерпретує вік сайту.
Часті ознаки молодого сайту:
- Відсутність видимості в пошукових системах;
- Низький обсяг органічного трафіку;
- Відсутність посилального профілю сайту.
2. Різниця в ранжируванні молодих і “бувалих” сайтів
5 простих причин ранжувати старий сайт вище за новий сайт:
Причина | Старий сайт | Новий сайт |
Трафік із пошуку та інших джерел | Є | Відсутня |
Історія та динаміка змін | Є накопичена історія | Мінімальна або відсутня |
Поведінкові чинники | Є дані, є історія | Дані відсутні або мінімальні |
Посилання | Є контрольний профіль, динаміка | Посилань немає або мало |
Контент | Продуманий, опрацьований | Сирий, місцями відсутній (не завжди) |
Все просто, молоді сайти маловідомі пошуковим системам, за рівних умов, сайт, якому 1+ рік, ранжуватиметься краще, ніж новоспечений сайт, якому 1 місяць. Ці фактори потрібно враховувати під час просування нового сайту.
3. 10 обов’язкових кроків з підготовки SEO нового сайту до просування
3.1. Технічний аудит сайту
Проведення технічного аудиту – один із перших і обов’язкових етапів у СЕО просування молодого сайту.
У рамках технічного аудиту виконується:
- Аналіз програмного коду на помилки
- Усунення дубльованого контенту
- Налаштування коректних 301-редиректів
- Налаштування URL
- Аналіз швидкості завантаження сайту
- Коректність завантаження на мобільних пристроях
- Аналіз коректності верстки
- Аналіз системних файлів (robots.txt/sitemap.xml)
та ін.
3.2. Додавання сайту в пошуковики через Google Webmaster Consol
З цього має починатися SEO розкрутка нового сайту. Новий сайт обов’язково необхідно додати в основні пошукові системи.
Трохи раніше ми підготували детальну покрокову інструкцію з додавання сайту в пошуковики Гугл: Додавання сайту в пошукові системи: покрокова інструкція
Google Webmaster Tool
Сервіс безкоштовний. Необхідно додати в корінь файлів свого сайту підтверджувальний файл або розмістити мета-тег (також є інші варіанти). Для реєстрації та додавання сайту в Google Webmaster Tool перейдіть за посиланням.
3.3. Створення карти сайту
Після додавання сайту в Google вебмайстер, необхідно створити і додати карту нового сайту.
Ми підготували детальну інструкцію зі створення карти сайту за допомогою різних рішень за допомогою програм, плагінів і сервісів (платних і безкоштовних)
3.4. Додавання сайту в сервіси аналітики
Гугл Аналітика
Сервіс безкоштовний, необхідно зареєструватися і додати програмний код на всіх сторінки свого сайту, перейти в Google Analytics
3.5. Додавання сайту в Google Бізнес (Google Maps) та інші сервіси
Додавання компанії в Google Карти
3.6. Аналіз конкурентів і стратегія
1. Аналіз конкурентів
Для складання ефективної стратегії просування, необхідно провести низку заходів:
- Визначення правильної вибірки конкурентів в органічному пошуку
- Аналіз трафіку і потенціалу зростання
- Аналіз контенту сторінок
- Аналіз комерційних чинників конкурентів
Базовий чек-лист:
- Детальна контактна інформація (+ наявність форми зворотного зв’язку)
- Деталі щодо доставки та оплати
- Наявність інформації про компанію, сторінки про компанію (опис, команда та ін.)
- Якість/повнота інформації про продукт
- Можливість додаткової комунікації з вами, наприклад – форма зворотного дзвінка, чат
- Аналіз семантичного ядра конкурентів
- Аналіз посилального профілю конкурентів
2. Інструменти
- Serpstat для визначення конкурентів у пошуковій видачі, аналізу семантичного ядра
- Similarweb для аналізу та порівняння трафіку
Ці заходи мають входити в роботу підрядника з SEO просування нового сайту, водночас послугу аналізу конкурентів можна замовити й окремо тут.
3. Стратегія просування
Розкрутка молодого сайту – стратегія будується на основі завдання і цілей, семантичного ядра і конкуренції в ніші.
Тому спочатку потрібно визначитися з цілями, які можуть бути різними:
- Бізнесу необхідно бути в топі за певним переліком ключових запитів
- Конвертація покупця з інформаційного трафіку та ін.
Після цього визначаємо основні складові стратегії:
- Розширення посадкових цільових сторінок
- Розширення посилального профілю сайту
- Посилення наявних сторінок сайту
- Комбінація вищенаведених напрямків
3.7. Складання семантичного ядра
Що таке семантичне ядро?
Семантичне ядро – це набір ключових слів з урахуванням їхніх морфологічних варіацій і словосполучень. Тобто – це набір фраз, які запитують користувачі в пошуку.
Статистика за такими фразами знаходиться у відкритому доступі.
Варіанти збору семантичного ядра:
- Вручну за допомогою сервісів Гугл
- За допомогою професійного софта/сервісів, наприклад https://www.keys.so
- Замовити послугу розробки семантичного ядра
Розробка семантичного ядра є фундаментом ефективного просування сайту.
3.8. Структура сайту
Структура сайту – один із найважливіших етапів підготовки SEO нового сайту до просування.
Під час розроблення структури необхідно керуватися:
- Аналізом конкурентів у вашій ніші
- Даними семантичного ядра проекту
- Простотою для користувача (структура і вкладеність сторінок каталогу має бути інтуїтивно зрозумілою)
Незалежно від того, чи проєкт уже запущений і готується до просування, чи підготовка просування відбувається на етапі розроблення сайту, – це обов’язковий етап, що потребує детального опрацювання.
Як правило, навіть якщо проєкт уже запущено і структуру створено, у процесі аналізу виникає досить багато змін, але не завжди, все залежить від рівня підготовки структури на етапі проєктування сайту.
Інструменти, якими можна скористатися під час складання структури сайту:
3.9. Створення сторінок і первинна текстова оптимізація
1. Нові сторінки
У процесі підготовки структури сайту, як правило, виникає необхідність створення нових розділів каталогу, окремих сторінок послуг, оптимізація нового сайту – не виняток. На етапі підготовки структури сайту необхідно сформувати чіткий перелік таких сторінок.
Створювати сторінки під ключові слова без аналізу, врозріз логічній структурі сайту – помилка. Проте є окремі випадки, в яких це доречно, водночас таке рішення може бути ухвалене виключно ґрунтуючись на даних аналітики.
2. Текстова оптимізація
Необхідно провести текстову оптимізацію сторінок сайту, а саме:
- TITLE;
- Мета-опис;
- Заголовки H1-H6;
- Оптимізація тексту;
- Описи фотографій.
Окрему увагу варто приділити підготовці тексту. Оптимізація молодого сайту – це оптимізація тексту і контенту на старті – обробка текстової інформації з метою збільшити її релевантність у пошукових системах:
- Структура тексту
Текст має відповідати на запитання користувача. Структура тексту формується на базі переваг і опису послуги/продукту, аналізу конкурентів. - Входження ключових запитів
Використання ключових слів (на базі семантичного ядра сторінки) у тексті. Обов’язково гармонійне використання ключових фраз, відсутність переспаму. - Оформлення тексту
Використання в тексті: абзаців, списків, посилань на інші матеріали, шрифту, таблиць тощо. - Складова, що продає
Текст обов’язково повинен мати елементи, що продають: переваги компанії/продукту, умови тощо.
3.10. Формування посилального профілю
Зовнішні посилання на сайт все ще один із ключових чинників у СЕО просування молодого сайту.
Посилання, як і будь-які інші заходи в SEO, повинні розміщуватися на базі аналітики щодо конкурентів, тому необхідно почати з детального аналізу конкурентів.
Що необхідно виконати:
- Визначити вибірку конкурентів для аналізу;
- Визначити обсяг доменів/сторінок, що посилаються;
- Визначити і проаналізувати анкор-лист (текст посилань);
- Визначити регіональність зовнішніх посилань;
- Визначити джерела і тип посилань (комерційні посилання, крауд-маркетинг, каталоги тощо).
Інструменти:
Рекомендація:
Тут можна подивитися посилання конкурента безкоштовно:
https://ahrefs.com/backlink-checker
На базі цієї інформації необхідно сформувати стратегію формування посилального профілю сайту.
Основні вимоги:
- Плавний і постійний приріст
Виключно плавне і стабільне розміщення зовнішніх посилань - Природність анкорів
Безанкорні та природні анкори мають становити 75-80% усіх посилань. - Якість сайтів (донорів)
Виключно висока якість донорів – відсутність великої кількості реклами, спамних текстів, великої кількості зовнішніх посилань. У кожного донора необхідно перевірити траст. - Різнотипність донорів
Посилальний профіль має бути різноманітним: комерційні сайти, форуми, каталоги, соціальні мережі тощо.
4. Терміни просування молодого сайту
Який час необхідний для SEO просування нового сайту?
У середньому від 6 до 12 місяців.
Терміни просування молодого або нового сайту залежать від:
- Технічного стану сайту на момент старту підготовки проекту
- Готовності контенту проекту
- Габаритів проекту
- Конкуренції в ніші
5. 6 частих помилок у просуванні нового сайту
Помилка 1. Відсутність стратегії та аналітики
Будь-які дії в просуванні мають бути обґрунтовані грамотною аналітикою. Думка менш цінна, ніж факти – завжди. Вибудовуєте кожен крок ґрунтуючись на аналітичних даних.
Проект повинен мати стратегію розкрутки сайту. Кожен етап просування має бути підкріплений аналітикою. У статті Скільки коштує SEO-просування сайту ми детально розглянули питання вибору стратегії просування.
Помилка 2. Розміщення зовнішніх посилань без аналітики
Відсутність стратегії формування посилального профілю = неефективному використанню бюджету, часу. Проєкт може недоотримувати необхідний ефект від посилальних робіт, ба більше, отримувати негативний вплив.
Стратегія формування посилального профілю має ґрунтуватися на аналізі конкурентів (правильної вибірки), визначення послідовності розміщення, каналів отримання посилань і бюджету.
Помилка 3. Переспам в анкорах посилань
Розміщення виключно анкорних або в більшості анкорних посилань.
Анкор – текст посилання.
Тому в процесі підготовки стратегії формування посилального профілю має фігурувати правильний анкор-лист, що описує необхідний обсяг анкорних і безанкорних посилань.
Помилка 4. Різкий приріст посилань
Зазвичай це відбувається за відсутності стратегії розміщення посилань та аналітики, яка визначає обсяг приросту посилань, динаміку та інші дані. Тільки плавний приріст.
Помилка 5. Технічні проблеми та помилки
Технічний аудит – обов’язковий етап у підготовці SEO нового сайту до просування. Варто підкреслити, обов’язковий навіть за впевненого відчуття “у сайту все добре”.
Часті помилки:
- Помилки в карті сайту або її відсутність;
- Помилки в мета-тегах;
- Помилки в програмному коді;
- Неправильне налаштування robots.txt;
- Низька швидкість завантаження сайту;
- та ін.
Помилка 6. Відсутність якісного контенту
Для магазину:
- фотографії товарів (їх немає або вони мають низьку якість);
- технічні характеристики товарів;
- опис товарів.
Для сайту послуг:
- відсутність зрозумілого опису послуги;
- наявність прайс-листів;
- відсутність переваг компанії.
І інше.
Помилка 7. Від початку некоректна структура сайту
Часто структура сайту робиться “на коліні”. Це фундаментальна помилка. Структура сайту має бути сформована на базі аналізу конкурентів, попиту, семантичного ядра, а також тонкощів товарної групи (якщо йдеться про магазин).
Тому, досить часта ситуація – сеошники бракують структуру сайту, після чого структура сайту переробляється на етапі підготовки сайту до розкрутки. Раніше ми описували досвід зміни структури на нашому сайті.
6. Наше бачення
Ми часто стикаємося з питаннями підготовки SEO молодого сайту до розкрутки. Залежно від завдань, ми беремося за просування сайту в комплексі або проводимо технічний аудит сайту.
7. Замість висновку
Просування молодих сайтів вимагає продуманого і послідовного порядку дій на кожному етапі роботи. Помилка на старті просування коштує насамперед – часу. Продумайте SEO молодого сайту самостійно або з командою фахівців – звертайтесь, оптимізація і просування нових сайтів – один з ключових напрямків нашого агентства.
Інші статті



