Зміст статті:

1. Вступ (SEO)

Три ключові моменти, які цікавлять бізнес на етапі підбору підрядника з просування: ціна просування сайту, терміни і гарантії. І, звичайно, ціна просування сайту – ключове питання. У цій статті ми детальніше розглянемо ціноутворення в SEO, а також скільки коштує SEO просування сайту (оптимізація сайту) у 2024 році.

2. Від чого залежить вартість послуг із просування сайтів (SEO)

2.1. Задача

Кілька прикладів постановки задачі:

Приклад 1:
Проект – запущений 1 тиждень/місяць тому, завдання – вийти на на 1000/відвідувачів на добу

Приклад 2:
Проект – старий сайт, яким не займалися близько 3 років, необхідно перезапустити проект, збільшити трафік у 3-4 рази.

Приклад 3:
Проект – лідер у своїй нижче, завдання – збільшити трафік у 2 рази.

Йдеться про обсяг роботи та її характер. Простіше кажучи, потрібно визначиться, необхідно будувати будинок, займатися його відновленням або розширити квадратуру. З огляду на завдання визначається обсяг роботи, необхідна команда проекту, бюджет на витрати, а також терміни. Усі зазначені чинники впливають на ціну.

2.2. Габарити сайту

Масштаб проекту – одна з перших точок під час оцінки вартості SEO, оскільки йдеться про обсяг роботи команди. Якщо розглядати просування сайту в комплексі:

Приклад 1:
Інтернет-магазин із 20 категоріями

Приклад 2:
Інтернет-магазин з 200 категоріями

Приклад 3:
Маркетплейс із 1000+ категорій і фільтрів

При цьому тут потрібно враховувати пріоритети проекту і поставлене завдання, яке може впливати на обсяг роботи, а отже, на загальний бюджет проекту, який необхідний, і те, скільки коштуватиме робота. Просування сайтів і процеси, які необхідно налаштувати для виробництва результату, щільно залежать від габаритів сайту.

Наприклад, може йтися про частину асортименту, який має вищу маржу. При цьому, звісно, це не завжди знижує обсяг роботи за проектом.

2.3. Ніша та конкуренція

Цей фактор не має прямого впливу на те, скільки коштує SEO просування в топ 10, при цьому ціни на просування сайту залежать і від ніші бізнесу. Давайте розберемося чому.

Розглянемо 3 тематики інтернет-магазинів:

Приклад 1:
Магазин будівельних товарів

Приклад 2:
Магазин дитячих товарів

Приклад 3:
Магазин спортивного харчування

У кожному із зазначених прикладів потрібно буде провести аудит сайту, скласти семантичне ядро, підготувати ТЗ за текстом і контентом, провести оптимізацію тегів, сформувати нові сторінки (за необхідності), почати будувати контрольний профіль та інші роботи, які необхідні незалежно від тематики і конкуренції.

Іншими словами, є типові роботи, які потрібно буде провести за проектом, незалежно від ніші. В даному випадку, більш прямий зв’язок буде саме з габаритами проекту.

Проте вплив на ціну все ж є, чому:

  • Більше трудовитрат на аналітику. Складна конкуренція – більше аналітики для прийняття рішень.
  • Вищі витрати проекту.
  • Якщо тематика вимагає високого рівня експертності в підготовці контенту – це також збільшить витрати.

2.4. Регіон

Google – країна, до якої прив’язаний домен, або країна, зазначена в Google Search Console для геонезалежних доменів (інструкція тут), тому цей показник, як правило, має низький вплив на бюджет.

Проте, якщо є регіональні запити з назвою міста, за якими конкуренція відрізнятиметься, наприклад:

  • юридичні послуги в Києві
  • юридичні послуги в Запоріжжі

Отже, якщо говорити про локальне просування сайту – ціна просування в одній і тій самій ніші відрізнятиметься, наприклад для Києва та Миколаєва.

2.5. Стан сайту та CMS

Цей момент часто опускається, проте він безпосередньо впливає на те, скільки коштує розкрутка сайту. І тут потрібно виділити 4 послідовних питання:

  1. Технічний стан (наявність на сайті значних помилок, проблем зі швидкістю завантаження, помилки у верстці та інші)
  2. Можливий необхідний функціонал (управління тегами/шаблонами, управління ЧПУ, створення статичних сторінок фільтрів та інше)
  3. Яка у сайту CMS (сайт може бути як на поширеній, так і на самописній CMS-ці)
  4. Хто виконуватиме зміни (тут можливі 3 варіанти: у клієнта вже є програміст (у штаті, фрілансер або розробник проекту), програмні зміни виконує агентство (послуги якого охоплюють комплекс: розробка, просування сайтів), підключають стороннього розробника (компанія з розробки сайтів або фрілансер)).

Отже, бюджет проекту зросте якщо:

  • Є значні технічні проблеми
  • Необхідні значні доопрацювання функціоналу
  • Сайт на самописній CMS (не як правило)

Отже, загальна вартість SEO проекту – також зросте. Ба більше, якщо сайт складний або має рідкісну систему управління контентом – це збільшить витрати на програмні роботи за проектом, адже ціна однієї години роботи програміста може бути вищою (або час на реалізацію завдань буде потрібен просто більший).

2.6. Команда проекту

Склад команди безпосередньо залежить від організації роботи всередині агентства, а також обсягу роботи за проектом.

Звісно, у кожному агентстві своя структура роботи за проектом, проте можна виділити 2 ключові комбінації:

  • Варіант 1. PM проекту + SEO проекту
  • Варіант 2. PM проекту + SEO проекту + (SEO помічник + …)

Також є інші комбінації, наприклад за участю провідного SEO фахівця, маркетолога та інших фахівців у проекті.

Залежно від проекту, від наявності профільних фахівців у штаті/в команді клієнта, також беруть участь програміст, копірайтер, контент-менеджер, дизайнер.

Також варто відзначити вартість профільних фахівців для реалізації проекту – вартість програміста у компанії-розробника становитиме 20-40 доларів за 1 годину роботи, фрілансер-розробник – 10-15 доларів у середньому.

3. Які роботи входять у вартість SEO просування сайту

3.1. Вибір стратегії

Перше завдання підрядника з просування сайту – визначити стратегію і цілі просування разом із клієнтом.

Стратегія може бути націлена на:

  1. Позиції.
  2. Цільовий трафік.
  3. Позиції + цільовий трафік.
  4. Поліпшення конверсії.

Цілі можуть бути різними:

  • Сайт уже в топ 10, завдання бути вищим за конкурентів (найчастіше – конкретних конкурентів).
  • Бізнесу необхідно бути на лідируючих позиціях за певним переліком ключових запитів.
  • Конвертація покупця з інформаційного трафіку.
    та ін.

Підготовка стратегії включає в себе визначення основних акцентів, наприклад:

  1. Розширення посадкових цільових сторінок.
  2. Розширення посилального профілю сайту.
  3. Посилення наявних сторінок сайту.
  4. Комбінація вищенаведених напрямків.

Не менш важливим є прогнозування термінів та інвестицій. Просування в пошуку – довгострокова інвестиція, замовнику важливо розуміти орієнтовні терміни й окупність, команді проекту – план і етапи.

Чи може стратегія передбачати динамічну зміну ціни на просування сайту (загального бюджету)

Так, цілком, витрати в SEO далеко не завжди статичні. Вартість роботи підрядника може не змінюватися, але супутні витрати проекту на ранніх стадіях і далі відрізнятимуться.

На підставі чого будується стратегія:

  • Цілі та завдання проекту.
  • Семантичного ядра проекту.
  • Конкуренції в ніші (вік, рівень і габарити конкурентів тощо).
  • Посилального профілю конкурентів.
  • Розвитку та доопрацювання функціоналу сайту.

3.2. Складання семантичного ядра (СЯ)

Залежно від стратегії просування складається широкий набір ключових фраз для просування сайту (семантичне ядро).

Включає в себе:

  1. Визначення акцентів клієнта (наприклад, це можуть бути певні категорії сайту, товари з найбільш високою маржею та інші)
  2. Підготовка вибірки конкурентів в органічному пошуку
  3. Аналіз семантики конкурентів
  4. Збір широкого семантичного ядра
  5. Кластеризація запитів
  6. Розподіл запитів за сторінками
  7. Визначення типів запитів (інформаційний/комерційний)
  8. Визначення необхідності створення нових посадкових сторінок

*Ми професійно займаємося складанням семантики – складання семантичного ядра.

3.3. Структура сайту

Включає в себе:

  1. Визначення опорних точок розвитку структури сайту. На базі розробленого семантичного ядра формується логіка групування товарів/послуг/публікацій. Наприклад, у інтернет-магазину це можуть бути фільтри товарів: за типом, за кольором, за матеріалом тощо.
  2. Створення та проектування ієрархічної структури сайту. Необхідно продумати оптимальні рівні вкладеності сторінок, які додаткові значення необхідно впровадити в базу даних проекту для реалізації функціоналу, проектування дизайну.
  3. Створення URL-структури.
  4. Система внутрішньої навігації всередині сайту – налаштування посилань.
  5. Реалізація оновленої/нової структури сайту.

Чи впливає структура сайту на ціну?

Так. Об’єктивно, все досить просто. Наприклад, ідеться про просування інтернет-магазину. Припустимо, що на сайті близько 50 категорій і підкатегорій. Після розробки стратегії, семантичного ядра, аналізу конкурентів може виникнути необхідність створення додаткових категорій або інших сторінок – наприклад, сторінок фільтрів і тегів. Цей фактор вплине вплине як на витрати часу підрядника – отже, і на ціну. Ба більше, знадобиться робота копірайтера і контент-менеджера, програміста (якщо необхідного функціоналу немає).

3.4. Розміщення посилань

Розміщення вхідних посилань на сайт – один із ключових напрямків під час оптимізації сайту.

Включає в себе:

  1. Аналіз посилань конкурентів.
  2. Оцінювання якості донорів.
  3. Складання переліку донорів для розміщення посилань.
  4. Складання анкор-листа (тексти посилань).
  5. Підготовка стратегії щодо крауд-посилань.
  6. Формування етапів опрацювання на 3-6 місяців.

Обсяг розміщень, необхідний бюджет, послідовність визначається на стадії підготовки посилальної стратегії.

3.5. Написання текстів і текстова оптимізація

Включає в себе:

  1. Аналіз текстової оптимізації конкурентів.
  2. Підготовка ТЗ на написання/оптимізацію тексту.
  3. Підготовка ТЗ на оптимізацію тегів (тайтл, мета опис).
  4. Підготовка ТЗ на оптимізацію h1 заголовків.
  5. Підготовка ТЗ на оптимізацію alt/title картинок.
  6. Постановка ТЗ у роботу копірайтеру.
    6.1 Приймання/коригування підготовлених матеріалів.
    6.2 Узгодження підготовлених матеріалів із клієнтом.
  7. Публікація матеріалів і впровадження змін на сайті.

3.6. Технічна оптимізація

Підрядник проводить технічний аудит сайту, визначає всі помилки і зауваження, готує технічні завдання на їх усунення.

Включає в себе:

  1. Аналіз програмного коду на помилки.
  2. Усунення дубльованого контенту.
  3. Налаштування коректних 301-редиректів.
  4. Налаштування URL.
  5. Аналіз швидкості завантаження сайту.
  6. Коректність завантаження на мобільних пристроях.
  7. Аналіз коректності верстки.
  8. Аналіз системних файлів (robots.txt/sitemap.xml)
    та ін.

Завдання SEO-оптимізатора полягає в підготовці ТЗ щодо усунення цих помилок і впровадження необхідних рішень з оптимізації. Йдеться про конкретні завдання програмісту/верстальнику.

3.7. Аналітика

У процесі роботи з проектом SEO-оптимізатор проекту проводить різні аналітичні заходи, без яких проведення робіт із просування по суті неможливе.

Включає в себе:

  1. Аналіз поведінкових факторів сайту.
  2. Аналіз конкурентів (посилання, контент, оптимізація, структура, трафік та ін.).
  3. Аналіз видачі пошукової системи.
  4. Аналіз індексу сайту, що просувається.
  5. Посторінковий аналіз (у разі on-page оптимізації)
    та ін.

3.8. Реалізація змін/впровадження

Якщо компанія надає послуги з фіксованою оплатою (все включено), у вартість закладаються роботи:

  • Програмна реалізація змін на сайті
  • Написання тексту копірайтером
  • Розміщення/зміна інформації контент-менеджером
  • Підготовка дизайн-елементів сайту

Але, частіше ця робота оплачується окремо. Також у клієнта вже може бути свій програміст, копірайтер, контент-менеджер.

4. Варіанти оплати просування і розкрутки сайту та чи впливають вони на ціну

Основні варіанти оплати послуг із просування сайту:

4.1. Разова або поетапна вартість

Йдеться про конкретні роботи, які проводить підрядник:

  • підготовка технічного аудиту.
  • формування семантичного ядра.
  • аналітика.
  • підготовка технічних завдань на створення/оптимізацію сторінок.
  • розміщення посилань
  • тощо.

Цей варіант оплати не передбачає фіксованої щомісячної оплати роботи підрядника, оплата відбувається за конкретні виконані роботи, кожен етап оцінюється окремо. При цьому:

  • В агентстві: у вартість входитиме робота SEO-оптимізатора, робота проект-менеджера.
  • У фрілансера: робота фахівця.

Плюси: поетапна оплата і конкретна ціна за кожен етап.
Мінуси: терміни отримання результату можуть бути розтягнуті.

4.2. Фіксована ціна (закритий бюджет)

У цьому варіанті клієнт оплачує фіксовану щомісячну вартість, яка охоплює роботу підрядника і всі витрати за проектом.

% бюджету на витрати проекту визначає агентство, це може бути 20-40% бюджету проекту. Частина підрядників надає інформації про % бюджету на витрати, частина – ні.

Плюси: фіксована ціна за кожен місяць просування сайту.
Мінуси: терміни отримання результату можуть бути розтягнуті, тому що якщо бюджет від самого початку визначено невірно – його може бути недостатньо для роботи над проектом – завдяки цьому роботи розтягуються (наприклад, необхідно підготувати тексти на 40 сторінок проекту, бюджет проекту дає змогу написати тільки 10 на місяць, у такому разі підрядник може порушити питання про додатковий бюджет, власне, у такому разі це буде вже не фіксована ціна).

4.3. Послуги + витрати (відкритий бюджет)

Відкрита форма оплати послуг, в якій окремо виводитися вартість послуг підрядника, окремо витрати проекту (посилання, копірайтинг, програміст, інше)

Зазвичай обсяг витрат прогнозує підрядник, обговорюється скільки коштуватиме просування на місяць, а також ліміт витрат на місяць.

Плюси: Плюс цього варіанту, клієнт бачить:

  • вартість роботи підрядника
  • всі витрати проекту (написання текстів, програмні завдання, посилання, контент)

Якщо програміст і копірайтер є в команді проекту – ці завдання виконують фахівці клієнта.

Мінуси: вартість завжди буде не статичною, але, як правило, все ж таки обговорюється верхня межа щомісячних витрат проекту.

4.4. Погодинна оплата послуг + витрати проекту

Аналог попереднього варіант, але з оплатою за години роботи фахівців підрядника.

Є 2 варіанти:

  • У договорі прописується вартість роботи SEO-фахівця, провідного SEO, проект-менеджера, маркетолога.
  • У договорі прописується загальна вартість роботи команди за 1 годину.

Плюси: фіксована ціна за кожен місяць просування сайту і розуміння того, скільки і які завдання займають часу.
Мінуси: об’єктивно – відсутні.

Скільки коштує просування конкретно вашого сайту?

Напишіть нам, ми проведемо персональний розрахунок вартості та виведемо рекомендації щодо SEO стратегії

4.5. З оплатою за трафік

Оплата відбувається за кожен перехід з органічної видачі. Залежно від умов підрядника – можуть виключатися вітальні запити (брендові запити, які містять назву магазину, наприклад)

Порядок визначення вартості 1-го переходу може бути різним, опорні точки:

  • середня вартість у контекстній рекламі в ніші
  • досвід підрядника
  • прогноз зростання трафіку (потенціал трафіку)

Можливі різні комбінації оплати за трафік:

  • фіксований платіж 1-3 місяці, починаючи з 4-го місяця оплата за переходи.
  • мінімальний фіксований щомісячний платіж + оплата за переходи.
  • оплата за переходи.

Плюси: оплата відбувається з прив’язкою до результату.
Мінуси: загальна вартість проекту може бути вищою.

4.6. З оплатою за позиції

Оплата відбувається за позиції в топ 10. Можна виділити кілька найпоширеніших форм, які зустрічаються найчастіше:

  • фіксована вартість за кожен ключовий запит, який вийшов у топ 10.
  • фіксована вартість за кожен ключовий запит, який вийшов у топ 10, також 50% вартості, якщо запит вийшов у топ 20.
  • оплата за % позицій від загального ядра (приміром, у просуванні 100 ключових фраз, визначається винагорода за 1-5-10% у топ 10).

Також можливий варіант, якщо прив’язка йде до % позицій у топ 10, чим вищий результат – вища винагорода (наприклад, для 20% – фікс N, для 40% – фікс N*1.5).

Плюси: прив’язка результату до позицій сайту в результатах пошуку.
Мінуси: цей варіант більш застосовний для невеликих проектів, наприклад, сайт із кількома послугами.

4.7. З оплатою за конверсію (CPA)

Комісія підрядника за кожен лід (заявку/замовлення).

Цей варіант оплати використовується з комбінацією платного трафіку (контекстна реклама), окремо клієнт оплачує бюджет рекламної кампанії. Також, найчастіше є мінімальна комісія агентства з проведення робіт (наприклад, % від бюджету рекламної кампанії).

Крім цього, може бути фіксований платіж на етапі запуску (1-4 місяці).

Додаткові витрати:

  • Система Call Tracking.
  • Система наскрізної аналітики.

Плюси: оплата відбувається з прив’язкою до результату.
Мінуси: за цією моделлю працюють не всі підрядники, потрібні обов’язкові додаткові витрати (для невеликих проектів це може бути неможливим).

5. Варіанти оплати просування і розкрутки сайту та чи впливають вони на ціну

5.1. Зарплата фахівців

Фахівці підрядника, які беруть участь у проекті:

  • PM проекту.
  • SEO-оптимізатор.

Фахівці, які можуть брати участь у проекті:

  • Акаунт-менеджер (залежно від структури команди проекту)
  • Помічник SEO-оптимізатора
  • Провідний SEO-оптимізатор
  • Маркетолог

Участь членів команди проекту в бюджеті проекту, можна виділити ключові варіації:

  • Фіксована з/п.
  • Фіксована з/п + % бюджету проекту.
  • % бюджету проекту.
  • % бюджету проекту + KPI.

Профільні фахівці підрядника, які беруть участь у проекті:

  • Програміст.
  • Копірайтер.
  • Контент-менеджер

*при варіанті реалізації змін і підготовці контенту підрядником, тому що копірайтер і програміст може бути на стороні клієнта

Формат оцінки трудовитрат:

  • написання текстів оцінюється в знаках, оцінка йде за 1000 знаків з/без пробілів.
  • програмні завдання (погодинно).
  • контент-роботи (погодинно).

 

Статті витрат і опис
Стаття витрат Стаття витрат Стаття витрат Форма оценки
Програміст Виправлення помилок, розробка і впровадження нового функціоналу Від обсягу змін і необхідності нового функціоналу Погодинно
Копирайтер Написання текстів по завданню SEO-фахівця Від габаритів сайту і семантичного ядра За кожну 1000 знаків без пробілів
Контент-менеджер Розміщення і коригування контенту на сайті Від обсягу змін на сайті Погодинно
Дизайнер/верстальник Підготовка дизайну елементів (блоків), верстка і передача на розробку Від необхідності в зміну дизайн-елементів сайту Погодинно

 

Чи можна знизити витрати і як це зробити

Скоротити витрати проекту можна такими шляхами:

  • Визначити для просування конкретні найважливіші категорії каталогу або послуги (ця маніпуляція не скоротить бюджет проекту в рази, але може скоротити видаткову частину).
  • Ви можете самостійно готувати тексти для проекту (вимагає певних навичок, часу). Доцільно тільки за невеликої кількості завдань.
  • Ваша команда може самостійно проводити контент роботи на сайті за завданнями SEO.

Чи можна на старті проекту визначити точний обсяг витрат проекту

Як правило – ні, чому:

  • Для того, щоб оцінити обсяг необхідного контенту, щонайменше, має бути готове семантичне ядро проекту, щонайбільше – готові технічні завдання для підготовки контенту.
  • Для того, щоб оцінити витрати на посилання, необхідно підготувати аналіз конкурентів і сформувати посилальну стратегію на 3-6-12 місяців.
  • Для того, щоб оцінити вартість роботи з програмних змін, мають бути підготовлені технічні завдання з виправлення помилок і впровадження нового функціоналу.

5.2. Розміщення посилань

Бюджет на розміщення зовнішніх посилань на сайті:

  • Вічні посилання
  • Крауд посилання

Бюджет на розміщення посилань визначається на етапі формування посилальної стратегії просування сайту. Зазвичай обговорюється фіксована сума на посилальні роботи щомісяця.

5.2. Сервіси

  • Система знімання позицій

Це можуть бути власні розробки – внутрішні сервіси, а також платні сервіси зі знімання та відстеження позицій сайту

  • Платні сервіси/софт

Робота з семантичним ядром, аналіз посилань, аналізатори та ін.

5.3. Додаткові витрати

  • офіс
  • поточні витрати.

5.4. Маржа підрядника

У кожного підрядника своя модель ціноутворення вартості послуг. Середній показник +/- 35-40%.

6. Штат, фрілансер або компанія: плюси і мінуси крім ціни

Розглянемо 4 ключові варіанти:

6.1. Перший. Самостійно

Плюси:

  • Відсутність оплати роботи підряднику/співробітнику

Мінуси:

  • Час, який витратите на вивчення
  • Гроші, які витратите на помилки
  • Просування сайту самостійно – не виключає витрати проекту.

Що для цього необхідно:

  • Знання та досвід у SEO
  • Час
  • Бюджет
  • Бюджет на помилки

Якщо у вас уже побудовані внутрішні процеси, які вимагають мінімум уваги, є вільний час для освоєння нової компетенції SEO, щоб зайнятися просуванням самостійно – це буде правильним рішенням. Крім цього, вам потрібно буде зібрати команду для просування свого проекту – програміст, копірайтер, контент-менеджер і навчитися контролювати своїх підрядників.

Чи можна назвати цей варіант безкоштовним просуванням? Ні. Необхідний платний софт, бюджет на посилання, бюджет на копірайтера, бюджет на програміста.

6.2. Другий. Спеціаліст у штаті

SEO-оптимізатора можна взяти в штат.

Плюси:

  • Спеціаліст займається тільки вашим проектом
  • Спеціаліст поруч із вами в офісі
  • Можна сформувати свої KPI разом із фахівцем

Мінуси:

  • Необхідно формувати команду профільних фахівців, якщо її немає
  • Це не дешевше за просування в компанії
  • Кваліфікацію штатного фахівця потрібно постійно підвищувати
  • Відпустка або відсторонення фахівця від роботи може призвести до складнощів у роботі

Що для цього необхідно:

  1. Чітко визначитися з посадою. Вирішити, ви наймаєте SEO-фахівця або адміністратора сайту, який писатиме тексти, займатиметься товарами, цінами тощо.
  2. Сформувати чітке завдання, яке вирішуватиме SEO.
  3. Вирішити питання з супутніми фахівцями (якщо їх немає в команді), підібрати фрілансерів або знайти підрядницьку компанію. Будуть необхідні:
    • веб-програміст під вашу CMS
    • копірайтер (написання текстів)
    • контент-менеджер
    • може знадобитися дизайнер
  4. Визначитися з порядком взаємодії з поточних питань:
    • з ким узгоджуються тексти
    • з ким узгоджуються супутні витрати
    • хто і в якій послідовності проводить оплати
    • які метрики ви будете оцінювати з SEO-оптимізатором
    • визначити порядок внутрішньої звітності
  5. Вирішити хто закриє позицію:
    • Самостійно. Потрібні знання і досвід в SEO (щоб взяти досвідченого SEO-фахівця) або партнер, який допоможе в цьому
    • HR з досвідом закриття SEO-позицій
  6. Визначити умови роботи з SEO-оптимізатором (проаналізувати ринок з/п)
  7. Виділити бюджет на витрати (посилання, тексти, інше)

Крім цього, вам потрібно орієнтуватися в SEO, щоб говорити з фахівцем однією мовою (можна приділити цьому 1-2 місяці вивчення в теорії, можна пройти курси з просування).

Найм SEO-фахівця повинен окупатися. Це буде вигідним рішенням якщо у вас кілька онлайн-проектів або габаритний основний проект.

6.3. Третій. Фрілансер

Плюси:

  1. Послуги дешевше агентства (ціна просування сайту не завжди буде нижчою)
  2. Індивідуальний підхід і пряма комунікація – ви на прямому зв’язку з фахівцем
  3. Можлива комунікація в неробочий час, у вихідні дні

Мїнуси:

  1. Якщо з фрілансером немає договору і прописаних зобов’язань, на жаль, може просто пропасти
  2. Можуть бути труднощі зі зворотним зв’язком
  3. Можуть бути труднощі з термінами

6.4. Четвертий. Агентство

Плюси:

  1. Зобов’язання прописані в договорі. Офіційні платежі
  2. Доступність і зворотний зв’язок. Як правило, у проекту є відповідальний проект-менеджер, який відповідає за проект і на зв’язку в робочий час.
  3. Командна робота. В агентстві є свої фахівці, які будуть підключатися до проекту в процесі просування. Якщо необхідні додаткові послуги – клієнту не потрібно шукати ще одного підрядника.
  4. Платні сервіси та софт, які використовуються під час роботи з проектом
  5. Досвід команди/наявність свої методик, які інвестується в проект

Мінуси:

  1. Ціна розкрутки сайту може бути вищою.
  2. Комунікація відбувається з акаунтом/проект менеджером (з іншими учасниками команди можуть призначатися зустрічі)
  3. Унаслідок завантаженості клієнт не завжди може отримувати оперативну реалізацію своїх завдань.
  4. У кожного SEO-фахівця та інших учасників проекту свій набір проектів, з якими йде робота.
  5. Компанія може працювати в “потоковому” режимі.

Про оптимальний вибір підрядника

Зрештою, вирішувати тільки вам. Кожен із 4 варіантів може бути оптимальним з огляду на завдання, ресурси, конкретну ситуацію.

7. Штат, фрілансер або компанія: плюси і мінуси крім ціни

7.1. Про динамічність змін у сео

У SEO є свої тренди, змінюються алгоритми пошукових систем, змінюється значущість факторів просування. Потрібно бути в темі. Завжди.

7.2. Про дешеве сео і ризики

Обираючи найдешевший варіант, можна втратити і гроші, і час. Оптимізація сайту дешево – може обійтися втридорога.

Чи може SEO коштувати дешево? Розкрутка сайту дешево – хороша ідея?

Ні.

Чому?

  1. Просування сайту вимагає високого рівня експертності виконавця.
  2. Є витрати, які не оминути: розміщення посилань, написання текстів, програмні зміни, контент, сервіси та програми, робота профільних виконавців.

Як правило, якщо дешево, є такі ризики:

  1. Ваш проект один із 20-30 у 1 SEO-фахівця
  2. Витратна частина проекту (розміщення посилань, написання текстів, програмні зміни, контент) має мінімальний % бюджету. Ніхто не буде працювати безкоштовно.
  3. Якщо підрядник отримує малі гроші за свою роботу, у проекту може бути довічний статус “не пріоритет”. Отже, роботи, які мають бути виконані за 1-2 місяці – виконуватимуться 4-6 місяців.

Тепер давайте розглянемо приклад:

Новий магазин, 40 категорій, не просувався.
Бюджет: 200 дол/міс
Припустимо, підрядник закладає 40% – робота команди, 20% – витрати проекту (посилання, копірайтинг тощо).
Витрати складуть 40 дол/міс.

Разом:

200 дол * 6 місяців – 1200 дол.
Витрати: 40 дол * 6 місяців = 240 дол.

Візьмемо мінімальні перші завдання:

  1. Необхідно написати 40 текстів
    Вартість копірайтингу, мінімально 1.5-5 до + л/1000 знаків.
    Якщо взяти 2000 знаків/сторінка = 80000 знаків, виходить 120-400 дол.
  2. Впровадити рекомендації з SEO програмістом
    Вартість 1 години роботи програміста становить від 8-15 дол/год.
    Припустимо, що потрібно 20 годин програміста, тобто 160-300 дол.
  3. Сформувати посилальний профіль
    Прораховується індивідуально, тільки за текстами і посиланнями витрати складуть 280-700 дол. Отже, за 6 місяців можуть бути виконані не всі необхідні роботи за проектом. Знадобитися ще 3-4+ місяці для закриття всього обсягу робіт, тобто виходимо на цифру в 1800-2000 дол.

Альтернатива:

Відкрита форма бюджету – вартість роботи (вартість розкрутки сайтів може бути оцінена через фіксовану вартість або погодинну оцінку) + витрати.
Наприклад: 300 дол + 150 витрати (450 дол/міс)
Протягом 3-4 місяців будуть виконані базові необхідні роботи (1350 дол).

Чому на просування сайту ціна може істотно відрізняться у різних підрядників з SEO?

Об’єктивно, це залежить від різних факторів, основні:

  • Експретності підрядника
  • Завантаження підрядника
  • Мінімальної вартості, за якою підрядник готовий братися за проект

Рекомендації:

  1. З’ясовуйте, які роботи включені в бюджет просування, в якому розмірі
  2. Не працюйте з підрядником, який обіцяє надрезультат через 1 місяць.
  3. Попросіть приклад звіту. З’ясуйте, які роботи будуть проводитися, як і що буде відображатися у звіті.

8. На які терміни потрібно орієнтуватися: і чи впливає ціна SEO на термін

Просування в органіці – довгостроковий процес. Перші результати з просування можливі в середньому не раніше ніж 2-3 місяці. Проте розраховувати варто на 6+ місяців.

Що впливає на терміни:

  • завдання/мета
  • бюджет для її досягнення
  • конкуренція в ніші
  • стан і готовність проекту
  • наявність розробника

Бюджет впливає на терміни, тому що це дає змогу:

  1. Збільшити обсяг роботи за проектом за внутрішніми роботами
  2. Збільшити обсяг роботи за проектом за зовнішніми роботами
  3. Задіяти більший ресурс команди підрядника

На практиці тимчасові рамки просування можуть бути спрогнозовані тільки приблизно.

Корисний матеріал за темою: Терміни в SEO – все, що потрібно знати

9. Як оцінювати та вимірювати результати розкрутки сайту

Критерії ефективності або в чому вимірювати результат:

  • Органічний трафік
  • Позиції
  • Конверсія
  • Стабільність динаміки зростання
  • Обсяг лідів

У грошах:

  • Дохід
  • Прибуток
  • Окупність інвестицій (ROI)

Так від чого ж залежить результат:

  1. Від експертності підрядника
  2. Від мотивації та фокусу на проекті підрядником
  3. Від реалізації та впроваджень усіх необхідних моментів по сайту (технічна, контент і зовнішня частина)
  4. Від бюджету (не завжди).

Для якісної оцінки ефективності в просуванні необхідний виключно комплексний підхід, який враховує не тільки позиції сайту в пошуку, але і його трафік, якість трафіку, конверсію, а також рентабельність вкладень у просування бізнесу.

10. Гарантії: варіанти та вплив на вартість розкрутки сайту

Які гарантії можна назвати нереальними:

  • 100% гарантія результату
  • 100% запитів у топ-10

Чому:

  1. Підрядник підв’язаний до реалізації змін (якщо ці роботи на стороні клієнта)
  2. Можуть бути збої всередині проекту, які вплинуть на результат і строки його досягнення (на сайт банально може бути занесений вірус, впаде сервер тощо)
  3. Підрядник не може фізично гарантувати 100% результат.

Які гарантії можна зустріти:

  1. Якість роботи
  2. Обсяг роботи
  3. Довгостроковість результатів
  4. Нічого не можемо гарантувати, є 3-тя сторона – Гугл
  5. Тільки білі методи
  6. Поділ оплати: фікс + KPI: позиції, трафік, ліди, % видимості в топ-10-20

Чим може забезпечуватися гарантія:

  1. Повернення частини суми (наприклад 50%)
  2. Безкоштовна робота на N період до досягнення мінімального необхідного результату за договором
  3. Різні плюшки: ті чи інші безкоштовні робіт

Гарантії в просуванні сайту – фікція?

Ні. Сумлінні підрядники детально підходять до прогнозування термінів отримання результату, закладають свої ризики у вартість своїх послуг.

Чи існують гарантії в СЕО?

Гарантувати конкретні результати просування дійсно неможливо. Підрядник повинен гарантувати якість виконуваних ним робіт, прозору спільну роботу і зрозумілі клієнту звіти.

11. Скільки коштує просування сайту в 2024

У цьому блоці наведено порядок цифр за вартістю послуг SEO на місяць в Україні, Європі та США.

11.1. SEO розкрутка – ціни в Європі (Google)

СЕО ціни: три основні цінові діапазони:

Мінімальний старт (10%) Средня вартість (50%) Максимальна (40%)
від 400 євро/міс від 500-1 500 євро/міс від 1 500-2 500 євро/міс

11.2. Ціни – просування сайтів у США (Google/Bing)

СЕО ціни: три основні цінові діапазони:

Мінімальний бюджет Середній прайс Високий бюджет
від 500 дол/міс від 750-2 500 дол/міс від 3 000 дол/міс

 

Також є погодинний формат роботи, середня вартість 1 години роботи становить 100 доларів (діапазон 75-200 доларів).
Сколько стоит SEO оптимизация сайта в США
За дослідженням ahrefs.com від 2018 року (джерело), у +/- 85% вартість не перевищує 5000 доларів/місяць.

11.3.SEO послуги – ціна в Україні (Google)

СЕО ціни: три основні

Мінімальний бюджет Средній прайс Високий бюджет
від 12 000 грн/міс від 15 000-25 000 грн/міс від 35 000 грн/міс

12.Висновок: підведемо підсумки

Є різні варіанти оплати послуг просування, різні склади команди проекту, різні умови і роботи, які включено, – всі ці фактори впливають на те, скільки коштуватиме СЕО просування і скільки загалом потрібно буде грошей на розкрутку сайту. Кожен обирає свій варіант.

Три ключові тези:

  1. Ціна просування сайту залежить від десятків факторів;
  2. Факт – просування не може коштувати дешево;
  3. Є багато варіантів просування і кожен з них має місце бути.

Зв’яжіться з нами, ми вивчимо вашу нішу і запропонуємо своє бачення щодо стратегії просування вашого проекту.

Рейтинг

Інші статті

12.04.2024
Кейс РРС
для компанії експерти
з цегли та каменю
Контекстна реклама
для компанії експерти з цегли та каменю
Докладніше
11.04.2024
Кейс РРС
для компанії гаражних
воріт у США
Контекстна реклама
для компанії гаражних воріт
Докладніше
09.04.2024
Скільки коштує SEO у 2024 році?
Розбираємо який бюджет необхідний для просування сайту
Докладніше
30.03.2024
Просування інтернет-магазину: ціни 2024
Який бюджет потрібний для просування?
Докладніше
Дивитись все
Підпишись
на кращий телеграм блог про інтернет-маркетинг
Хочу такий самий результат