Кожен власник сайту хоче рано чи пізно побачити його на першій сторінці пошуковика. Але варто запастися терпінням, оскільки SEO передбачає безперервну і систематичну роботу. Не можна просунутися в топ і «розслабитися» – конкуренти не дрімають, видача змінюється. На терміни просування сайту впливає велика кількість чинників. Щоб розібратися в термінах просування сайту, необхідно розібратися в факторах впливу на терміни SEO.
І так, від чого залежать терміни просування сайту:
1. Терміни SEO просування сайту: терміни чого?
Щоб розуміти, який період необхідний для якісної SEO оптимізації сайту, потрібно визначити, які чинники впливають:
- Габарити проєкту – чим складніший і об’ємніший проєкт, тим довше чекати результату від роботи.
- Завдання просування – потрапити в топ за високочастотними запитами набагато довше, ніж за низькочастотними.
- Технічний стан сайту – якщо в структуру сайту необхідно внести суттєві зміни, то на терміні просування це теж позначиться.
- Вік сайту – свіжий проєкт, додасть роботу SEO-фахівцю (не завжди).
- Ніші та конкуренції – проєкт у сегменті з високою конкуренцією вивести в ТОП буде складніше.
- Кваліфікована команда – грає роль з двох сторін, як у замовника, так і у виконавця.
Тепер, давайте розберемося у визначеннях терміну просування сайту:
1.1 Термін отримання первинного результату
У разі грамотно спланованої роботи перші результати можна побачити вже через 2-4 місяці. З’явиться невелика динаміка трафіку і поліпшується видимість.
1.2 Терміни отримання відчутного результату
Відчутний результат – розтяжне поняття, умовно, це термін досягнення первинних цілей за проектом. У кожного проєкту свої цілі та завдання. Наприклад, збільшення трафіку в 2-3 рази. Терміни, які необхідні або середні терміни в SEO, які можна зустріти – 6-8 місяців.
1.3 Загальний термін просування
Загалом, у SEO немає такого поняття, як загальний термін просування. SEO для сайту сьогодні – це постійна систематична робота. І звичайно, тут не обійтися без улюбленої фрази сеошників: «конкуренти не дрімають».
2. Чому SEO – це завжди «про довго»
На жаль, SEO – це не той метод просування, де результати можна отримати вже на наступний день і навіть місяці (хоча, є винятки).
То все ж таки, чому?
- На початку роботи, як мінімум, один місяць піде на підготовку. Необхідно провести аудит проекту, зайнятися аналітикою, розробити стратегію просування і витратити час на інші експертизи.
- У другому, третьому місяці зазвичай впроваджуються технічні зміни (залежить від габаритів змін), тексти і контент, починається робота з посилального профілю сайту.
- Навіть після того, як все підготовлено і реалізовано – потрібно нарощувати контент сайту, посилання, працювати з аналітикою – і як правило, це місяці.
3. від чого залежать терміни просування сайту
Як уже було описано вище, терміни просування залежать одразу від кількох факторів.
Одна з найчастіших помилок у SEO – це робота з окремими групами факторів просування. Наприклад, тільки технічна оптимізація або тільки посилання. Іноді, це дійсно доцільно, якщо є розроблена стратегія просування та аналітика, але в більшості випадків – її немає.
Давайте розберемося в основних факторах впливу на терміни:
3.1 Габарити проекту
Сайти зі складною структурою та ієрархією – зазвичай це габаритні проєкти з точки зору SEO.
У цьому випадку, досить навести просту аналогію – будівництво будинку. Одна справа – одноповерховий 3 кімнатний будинок 100 кв. м або ж це 2 поверховий будинок з підвальним приміщенням на 600 км. м.
Від чого залежатимуть терміни?
- Від складності проєкту.
- Від бюджету (це саме та історія, коли будинок може будуватися 8 місяців, а коли 2 роки).
Ба більше, габарити проєкту вплинуть на витрати:
- Кількість контенту.
- Кількість посилань (не завжди).
- Обсяг аналітики та роботи з проєктом.
3.2 Технічний стан сайту
Насамперед варто почати з технічного боку питання.
Визначення ступеня оптимізації сайту, наявність технічних складнощів дає можливість планувати.
Мінімальні обов’язкові вимоги:
- Відсутність дубльованих сторінок.
- Відсутність проблем з індексацією.
- Відсутність технічних проблем роботи сайту.
- Адаптивність/готовність проєкту до змін.
Якщо у проєкту є складнощі – це питання часу на підготовку технічного завдання і його реалізації. Якщо ТЗ готується, як правило, протягом перших 1-3 тижнів, реалізація може зайняти значний час.
3.3 Завдання просування
Це може здатися дивним, але компанії часто переслідують різні цілі SEO.
Базові:
- Збільшення органічного трафіку і продажів.
- Поліпшення позицій в органічному пошуку.
- Зайняти лідируючі позиції в отриманні органічного трафіку в ніші.
- Поліпшення конверсії сайту.
На все це також накладається завдання за термінами (очікування).
Інші завдання:
- Вихід у ТОП за конкретними запитами (як правило, без аналітики);
- Обігнати в результатах пошуку конкретного конкурента.
Варто зазначити, що не всі підрядники візьмуться за вузькоспрямоване завдання.
3.4 Конкуренція в ніші
Якщо ви не займаєтеся космічним туризмом, то будьте готові до високої конкуренції в ніші. Необхідно провести ретельний аналіз конкурентів і методів їхнього просування і робити це систематично.
Пара важливих тез:
- Що більше ваші конкуренти вкладають часу і сил в SEO оптимізацію, то складніше буде обійти і зайняти лідируючі позиції;
- Видача і топ-5 можуть бути вже зайняті «мамонтами», тобто великими проектами, які може бути важко або неможливо обійти.
- Без аналізу конкурентів і складання стратегії просування, вибору правильних ключових запитів – SEO може не принести очікуваних результатів.
Тому, необхідно визначити стратегію, яка буде описувати порядок дій і плани щодо зовнішньої та внутрішньої оптимізації.
3.5 Вік сайту
Саме сайту, не домену, чому:
- Домен може бути зареєстрований і 10 років тому, але якщо на ньому ніколи не було сайту і будь-якої активності – користі буде мало.
- Якщо сайт був – то важливо, щоб це був сайт тієї самої тематики, що й проект, який запускається.
Звісно, у цьому разі також важливо:
- що відбувається з пошуковим індексом сайту;
- трафіком з органічного пошуку;
- трафіком з інших каналів;
- а також, які посилання ведуть на сайт.
3.6 Бюджет проєкту
Головне питання – чому бюджет впливає на терміни? Розберемося.
Обсяг роботи і бюджет
Припустимо, йдеться про просування сайту інтернет-магазину зі 120 категоріями товарів, кожна з яких потребує органічного трафіку.
Тобто, для просування проєкту потрібно буде опрацювати кожну зі сторінок (семантичне ядро, текстова оптимізація, перелінкування та інше), не кажучи вже про загальні питання і контрольний профіль.
Отже, щоб отримати результат – потрібно опрацювати весь каталог, причому не одноразово.
І тут виникає питання, протягом якого часу це виконає підрядник, протягом 2-3 місяців або протягом 8? Що залежатиме від бюджету на проєкт, звісно.
Посилання
Посилальна стратегія проєкту – це характер посилань і динаміка їхнього приросту. Бюджет впливатиме на якість/швидкість і обсяг розміщення посилань.
Контент
Йдеться про обсяг необхідного контенту для проєкту і швидкість його підготовки.
3.7 Оперативність внесення змін на сайт
У сайту має бути постійна підтримка для можливих швидких коригувань. Здебільшого йдеться про двох фахівців:
- програміст;
- контент-менеджер.
Максимально оперативне розв’язання завдань потрібне, насамперед, від програміста.
У більшості випадків – це робота з програмістом-розробником проєкту. Але, не завжди, часто – це фріланс виконавець проєкту. У великих проєктах – це штатний програміст.
3.8 Швидкість підготовки необхідного контенту
Контенту для сайту варто приділити особливу увагу. Від якості залежить чи захоче повернутися на ресурс вже наявна аудиторія чи ні. Чи будуть клієнти ділитися вашим сайтом і посилатися на нього.
У команді просування (на стороні клієнта або підрядника) має бути щонайменше один грамотний копірайтер, який може готувати якісний матеріал за завданням SEO фахівця проєкту.
Крім цього, тексти можуть вимагати оперативність узгодження, редактури з боку клієнта і надання додаткових матеріалів.
Якщо ці 2 ключові точки руху за контентом добре відпрацьовують – контент готується швидко, узгоджується і розміщується – не буде затримки за терміном.
Окреме питання – обсяг і швидкість реалізації. Для середніх і великих проєктів часто недостатньо і 2-3 авторів.
3.9 Регіон
Якщо у вас локальний бізнес – регіональність має прямий вплив на терміни. У будь-якій столиці – конкуренція буде вищою, ніж в інших містах. В Україні з найбільшою конкуренцією будуть міста мільйонники – Київ, Харків, Дніпро, Одеса.
3.10 Наявність фільтрів пошукових систем
Будь-які обмеження, накладені на сайт пошуковою системою – це питання часу, розв’язання питання, вихід з-під фільтра займе час, і часом – значний.
4. Часті помилки, які призводять до затримки термінів отримання результатів
Якщо ви хочете займатися SEO оптимізацією самостійно або доручити це завдання фахівцям, зверніть увагу на помилки, які збільшують термін просування сайту. Насправді, факторів досить багато, тому важливо мати чітку стратегію для конкретного ресурсу.
4.1 Затримка програмних змін на сайті
Припустимо, сеошник поставив завдання щодо технічної частини проекту.
Потенційні складнощі:
- програміст у відпустці, іншого розробника немає;
- є більш пріоритетні завдання від клієнта;
- програміст не справляється із завданням, потрібно підібрати іншого розробника;
- програміст відвалився, потрібен новий розробник;
- і т.д.
Перед стартом просування – потрібно підготуватися до змін, домовитися з розробником. Або зробити це разом із підрядником із SEO.
4.2 Затримка в підготовці контенту
Що довше готуватиметься контент, то далі відсуватимуться терміни просування.
Спочатку варто прописати максимально допустимі періоди на написання різного контенту. Зазвичай цієї проблеми вдається уникнути, якщо над сайтом працюють відразу кілька копірайтерів.
4.3 Відсутність стратегії просування
Стратегія просування розробляється на одному з перших етапів, після аудиту сайту та різних аналізів наявного сайту, конкуренції.
Якщо почати SEO без стратегії – легко витратити час і гроші даремно і наробити багато помилок надалі. Грамотна стратегія передбачає безперервний процес просування.
Термін просування сайту безпосередньо залежить від SEO-стратегії, яка описує порядок дій щодо контенту проєкту, посилального профілю, технічної оптимізації сайту і структури.
4.4 Відсутність посилальної стратегії
Посилання – один із найважливіших чинників просування, як на рівні домену, так і на рівні конкретної URL-адреси сторінки.
Будь-які дії в плані посилального профілю сайту мають бути підкріплені аналітикою.
Посилальна стратегія містить у собі:
- Оптимальну динаміку приросту посилань.
- Характер посилань (які посилання потрібні проєкту – статті, крауд тощо).
- Співвідношення різних типів посилань.
- Потенційні донори для розміщення посилань.
- Обсяг інвестицій у посилання в короткостроковому і довгостроковому періоді.
Водночас не кожен проєкт вимагає активного руху за посиланнями, тому необхідно виходити виключно з аналітики.
Відсутність посилальної стратегії може значно збільшити терміни SEO і «злити» бюджет.
5. Запитання і відповіді
5.1 Чи можна прискорити терміни в SEO?
Відповідь неоднозначна: і так, і ні. Насамперед, можна виділити 3 прискорювачі терміну просування сайту в топ:
- грамотна стратегія;
- системна реалізація;
- час на проєкт у підрядника і команди проєкту.
5.2 Чи можна зробити швидкі результати в SEO?
SEO і швидкі результати – два діаметрально протилежних поняття і, чим швидше це усвідомлює власник бізнесу, тим більше шансів на успішну реалізацію і просування його проєкту.
Проте, все залежить від проєкту, завдання і ніші. Якщо проєкт один із тих, що лідирують у ніші, – можна поліпшити результати динамічніше (питання стратегії). Якщо проєкт просувається у вузькій ніші – аналогічно.
6. Замість висновку
Мета матеріалу – допомогти розібратися в термінах SEO. У будь-якому разі – потрібно діяти поетапно: розібратися з технічною стороною питання, визначитися з цілями просування, розробити стратегію і стежити за «зміною правил гри».
Перші результати можна побачити вже через кілька місяців, при цьому, як правило, SEO оптимізація сайту передбачає постійну роботу.
Інші статті