Зміст статті:

Розкрутка новинних сайтів охоплює всі основні моменти, що стосуються технічної SEO-оптимізації та юзабіліті, підвищення оперативності публікації, унікальності та достовірності контенту. Як просувати новинні сайти, у чому їхні особливості, відмінності та які можна зустріти підводні камені – тема сьогоднішньої нашої статті.

1. Особливості просування новинного сайту

Просування новинного сайту має свої особливості, класичні методи в SEO – не працюють. Причини, чому так відбувається:

1.1. Швидке застарівання контенту

Як працюють новинні сайти: контент швидко втрачає актуальність і залежить від порядку денного, а те, що користувачі шукали вчора, сьогодні вже нікому не цікаво. У середньому будь-яка новина може становити інтерес для аудиторії протягом 1-3 днів, після чого вона втрачає свою актуальність.

1.2. Неможливість звичного відстеження позицій

Неможливо повністю зібрати семантичне ядро для ЗМІ: це можуть бути десятки тисяч ключових фраз, вони весь час змінюються, оновлюються і так само швидко застарівають. Через це практично неможливо відстежувати позиції в пошукових системах. Виняток: це ключові фрази для статичних сторінок (наприклад категорії новин).

2. Основні канали трафіку для новинного сайту

Щоб розкрутити новинний сайт, необхідно генерувати подієвий трафік, потрапляючи в сервіси новин і рекомендацій Google, і не забувати про «органіку»:

2.1. Органічний трафік Google

Органічний трафік для новинного сайту – це користувачі, які прийшли з пошукових систем, ввівши ключовий запит в адресний рядок.

За статистикою SimilarWeb, більшу частку відвідуваності на новинних порталах формує якраз «органіка». Ось, наприклад, статистика одного з найбільш відвідуваних сайтів в Україні – «Обозреватель»:

Дані з «Української правди»:

Для цього необхідно дотримуватися вимог Google – про це, зокрема, поговоримо далі в цій статті.

2.2. Новинний трафік з Google новин

Аналогічний сервіс — Google News:

 

Як додати сайт у Google News:

  • зареєструватися у Publisher Center;
  • Створити та додати фід-файл;
  • не публікувати небезпечний, агресивний контент, що вводить в оману;
  • мати високий рівень надійності, авторитетності та досвіду;
  • пропонувати унікальний ракурс і різноманітність точок зору;
  • публікувати оригінальні репортажі.

Корисний матеріал на тему (англ. мовою): Керівництво з оптимізації для Google News.

2.3. Трафік з Google Discover

Google Discover – це персоналізована стрічка статей, яку користувачі можуть читати на пристроях Android, через застосунок Google для iOS і на домашній сторінці Google.com у браузері Chrome. На підставі даних про користувача (інтереси та ін.) система пропонує йому статті відповідної тематики:

Як просунути новинний сайт у рекомендаціях Google Discover:

  • заголовки та зображення мають бути релевантні змісту статті, не у форматі клікбейту;
  • якісні зображення шириною від 1200 пікселів з параметром max-image-preview:large або технологією AMP;
  • не можна використовувати логотип порталу як ілюстрацію до новини;
  • розміщувати контент, який відповідає інтересам аудиторії та містить унікальну інформацію.

Варто зазначити, що просування новинного проєкту в Discover – це робота над різними сторонами проєкту, яка може бути спрямована на збільшення частоти показів матеріалів, при цьому, основне – контент.

Детальніше про сервіс і його правила – у довідці Google.

2.4. Трафік зі швидковидачі

Новинний блок виводить Google у результатах своєї видачі:

Як швидко розкрутити новинний сайт – враховувати фактори ранжування у швидковидачі:

  • регулярне розміщення новин;
  • свіжість і актуальність інформації;
  • авторитетність ресурсу.

3. SEO, або як просувати новинний сайт?

3.1. Чому стандартне SEO не зайде

SEO просування новинного сайту має свої особливості, які не дають змоги застосовувати стандартні SEO-технології:

  • немає конкретної конверсії, а основна мета – привести на ресурс якомога більше трафіку;
  • нечастотні або низькочастотні запити, які щодня змінюються;
  • неможливість керувати контентом, складати контент-план тощо. – вміст формується залежно від порядку денного;
  • контент новинного сайту швидко втрачає свою актуальність, а тому немає сенсу просувати окремі сторінки – потрібна розкрутка новинного сайту повністю або великих категорій новин.

3.2. Органічний новинний/подієвий трафік

Об’єктивно, робота з оптимізації може бути розділена на 2 фронти:

1. Підготовка до подій

У плані SEO для новинного сайту добре працюють тренди. Для цього необхідно скласти графік подій, що відповідають темі порталу, і до того, як вони відбудуться, створювати під них посадкові сторінки. Наприклад, вибори президентів, спортивні події, а також ігри та фільми, які очікуються в найближчій перспективі.
Знайти відповідні теми можна в Google Трендах або через інструменти Google – з їхньою допомогою можна виконати підбір ключових слів для новинного сайту.

2. Оптимізація матеріалів, що публікуються, з т.з. SEO

Щодня виходять нові новини та матеріали – оптимізація процесу публікації (вимоги для оформлення матеріалів з точки зору SEO) можуть значно поліпшити органічний трафік нових матеріалів

3.3. Органічний цільовий трафік через теги

Для роботи з органічним цільовим трафіком добре підходять тегові сторінки новин, наприклад, статті про пандемію, вибори в Німеччині та інші події, інтерес до яких стабільно підтримуватиметься якийсь час. Як правило, це частотні запити, які дають невеликий трафік, але з ними також потрібно працювати, щоб зробити просування сайту ЗМІ ефективнішим.

Що можна зробити:

  • Переглянути, за якими запитами люди приходили на ресурс і чи є серед них частотні.
  • Відібрати ті, за якими можлива подальша розкрутка новинного порталу, і створити під них окремі категорії / теги.
  • Оптимізувати нові та старі новини, розподіливши їх за категоріями / тегами.

Тегування в SEO новинного сайту важливе, оскільки допомагає збільшити кількість посилань і залучати користувачів з органічного пошуку.
Як це працює: кожній статті присвоюються певні теми (теги), перейшовши за якими користувач може подивитися інші новини на задану тематику.
Наприклад, на цьому сайті теги вказуються в кінці кожної статті:

Перейшовши за активним посиланням, потрапляємо на сторінку, де зібрані всі матеріали про Карпати:

Щоб пошуковики краще «розуміли», про що ця сторінка, на ній можна розмістити невеликий оптимізований текст, який допоможе визначити, за якими запитами виводити цю тему.

3.4. Органічний трафік на контент-ферму (категорію)

Контент-фермами називають окремі категорії новин, оптимізовані під певні пошукові запити.
Залежно від тематики ресурсу це може бути розділ, присвячений новинам шоу-бізнесу, правовим питанням, фільмам, музиці, технологіям, SEO для ЗМІ у сфері IT тощо.

3.5. Органічний трафік через вічнозелені матеріали

Іншими словами – статті, які будуть актуальні тривалий проміжок часу
Як використовувати такі матеріали в просуванні новинного сайту:

  • теми контенту підбирають так, щоб він довго залишався актуальним, наприклад, «вихідні в Україні у 2022 році»;
  • статті, які показали свою ефективність, оптимізуються, щоб збирати ще більше трафіку;
  • перспективні статті розвиваються і допрацьовуються під пошукові запити.

4. Взаємодія SEO та редакції проєкту

4.1 Чому важливо налаштувати комунікацію

З одного боку, пошукові системи хочуть бачити унікальний авторський контент з відображенням різних точок зору. З іншого – багато професійних журналістів, які є експертами у своїй сфері, часто не знають про те, як працює СЕО просування для новинних сайтів і через це втрачають частину трафіку.
Ба більше, ми говоримо про новинний проект, основний контент – новина, сьогодні контент актуальний, завтра може бути ні. Матеріал готується швидко, автор не буде підбирати ключові запити і тд.
Тому важливо налаштувати комунікацію між SEO-фахівцем, редакторами та авторами матеріалів.

4.2 Підготовка SEO вимог для матеріалів

Одне з ключових завдань сеошників – задати вимоги щодо своєї частини для редакції проєкту.
З чого вони можуть складатися:

  • Вимоги до оформлення тегів Title і метаопису
  • Вимоги до оформлення заголовка H1
  • Вимоги до перенінковки
  • Вимоги до проставлення тегів
  • Вимоги до вставки та опису зображень
  • Інше

Виконання цих вимог допоможе поліпшити ранжування і сканування, а також збільшить час, проведений користувачем на сайті, і кількість переглянутих сторінок.

5. Контент і якість новинних матеріалів – основа

5.1. Своєчасні публікації

Своєчасність і швидкість публікації новин вирішують усе. Особливо це актуально для непрогнозованих подій, які формують екстрені новини для новинного сайту.
Ті, хто опублікують їх одними з перших, зможуть раніше і швидше накопичувати зовнішні посилання і репости в соцмережах. А це безпосередньо впливає на відвідуваність і появу в новинних блоках Google.

5.2. Унікальність матеріалу

Чи варто говорити про те, що тексти новин не можна копіювати з інших новинних порталів. Як мінімум, це має бути мінімальний рерайт (переказ матеріалу іншими словами з посиланням на першоджерела). Без унікальності неможливо потрапити на перші рядки ні в Google.

5.3. Об’єктивність і факти

Під час підготовки матеріалів для новинного сайту необхідно проявляти об’єктивність, не розміщувати недостовірну інформацію та оціночні судження. Про це говорять самі пошуковики: Google

6. SEO оптимізація сторінки матеріалу новини

6.1. Заголовок матеріалу

Заголовки (теги Н1) безпосередньо впливають на клікабельність і просування сайту новин. За привабливим та інформативним заголовком користувачі будуть переходити з більшою ймовірністю.
Приклад невдалого заголовка: Ця новина засмутить багатьох жителів Києва.
Замість цього краще вказати на основний зміст новини: Із січня вартість проїзду в громадському транспорті Києва підвищиться.
Оптимізація новинних сайтів – вимоги до заголовків:

  • тон заголовка має бути нейтральним, без оцінок і зайвих знаків оклику;
  • має розкривати суть новини, бути інформативним, вказувати на подію або факт;
  • тег Н1 має збігатися із заголовком Title.

6.2. Зображення

За допомогою зображень можна залучати додатковий трафік із пошуку за картинками з Google. Для цього кожне зображення повинно мати назву і тег ALT, що описує його вміст.
Також якщо плануєте працювати з сервісами рекомендацій і новин у пошукових системах, вивчіть технічні вимоги до новинних ілюстрацій: розмір, теги тощо.

  • Вимоги до зображень у новинах Google:

Якщо публікуєте унікальні зображення, наносьте на них водяні знаки із зазначенням адреси сайту.
Більше того, зображення та їхня якість може впливати на трафік, наприклад, з Google підказок.

6.3. Структура матеріалу

Крім заголовка Н1, на просування новинного сайту в пошукових системах впливають наявність і оформлення підзаголовків Н2-Н6. Їх використовують для розбивки великого тексту на блоки, що полегшує читання матеріалу для користувача і допомагає пошуковикам краще зрозуміти вміст статті. Ба більше, теги заголовків використовуються пошуковими системами для оцінки змісту контенту сторінки.

6.4. Перелінковка всередині матеріалу

Внутрішня перелінковка допомагає скоротити шлях від головної до кожної окремої сторінки, а також допомагає утримати користувача на сайті, пропонуючи йому почитати інші матеріали на аналогічну тему.
Перелінковка корисна і для читачів, які відвідують новинний портал, і для SEO, оскільки дає змогу пошуковим роботам швидше знаходити і сканувати його сторінки.
Перелінковка включає:

  • «Хлібні крихти» – ланцюжок навігації сайтом:
  • Посилання на тематичні матеріали:
  • Тегирование:

6.5. Мікророзмітка новини

Ще одна важлива вимога, яка впливає на просування новинних порталів – на ресурсі мають бути налаштовані два види мікророзмітки:

  • Schema.Org, яка підтримується більшістю пошукових систем. Допомагає структурувати сторінки та покращити позиції сайту в пошуку.
  • OpenGraph від Facebook, яку підтримують усі соціальні мережі. Допомагає коректно виводити зображення, заголовок, прев’ю і джерело новини під час публікації посилання в постах.

7.Особливості внутрішньої оптимізації новинного сайту

7.1. Структура сайту

Активний блог і новинний портал часто мають складне ядро і структуру, тому зменшення рівня вкладеності матеріалів і категорій (тегів) є одним з основних моментів їхнього просування.
Щоб перейти до новини, користувач має здійснити мінімальну кількість переходів – до 4 кліків. Те саме стосується і сканування роботами – заплутана структура не дасть змоги проєкту посісти високі позиції й отримувати органічний трафік із пошуку.

7.2. Швидкість завантаження

Оперативність особливо важлива для новинних сайтів. А оскільки новини зі схожим змістом одночасно з’являються одразу на кількох майданчиках, користувач не чекатиме, якщо сайт довго завантажуватиметься, а піде читати цю саму новину на іншому, швидшому ресурсі.

Перевірити швидкість завантаження сторінок можна за допомогою інструменту від Google.

7.3. AMP-сторінки

Оскільки люди найчастіше читають новини з телефонів, сайт повинен мати мобільну версію або АМР.
АМР (Accelerated Mobile Pages) – це прискорені мобільні сторінки, які швидко завантажуються навіть за низької швидкості підключення. Вони містять сам контент, рубрикатор і спрощене меню.
Для новинних сайтів АМР має особливе значення, оскільки дає змогу користувачеві зайти на ресурс і швидко отримати необхідну інформацію. Впровадити AMP можна через спеціальні скрипти або готові плагіни для різних CMS.
Інструмент для перевірки АМР-сторінок від Google.
Також не забудьте налаштувати на АМР-сторінки тег canonical, щоб пошукові системи не приймали їх за дублікати.

7.4. Мобільна версія сайту

Мобільна версія передбачає адаптацію HTML-коду під параметри пристроїв, з яких користувачі заходять на новинний сайт. Цей метод легко реалізувати, він не вимагає налаштування редиректів і додаткових тегів canonical.
На що звернути увагу:

  • широкий діапазон розмірів екранів планшетів і телефонів;
  • текст має бути читабельним навіть при адаптації під маленькі екрани;
  • зображення мають стискатися для прискорення завантаження.

Щоб не перевантажувати сторінки, в мобільній версії сайту потрібно залишити тільки найважливіші елементи: сам контент і навігацію.

7.5. Довіра до сайту новин

Питання довіри до ЗМІ велике і складне, але ми постаралися виділити кілька компонентів, які допоможуть її підвищити:

  • наявність активних сторінок у соцмережах;
  • опис новинного сайту та контактна інформація (телефон, адреса, документ про реєстрацію ЗМІ);
  • відсутність помилок у текстах;
  • актуальність, достовірність і повнота розміщуваної інформації;
  • висвітлення різних точок зору;
  • привабливий, зручний дизайн і чітка структура.

8. Інші канали для просування новинного сайту

8.1. Партнерські мережі

Ви можете створити фід новин і автоматично розміщувати їх на сайтах-партнерах. Крім згаданих новин Google, це можуть бути UKR.NET, Meta.ua, Flipboard та інші майданчики, з якими можна співпрацювати на безоплатній або платній основі.

8.2. Соціальні мережі

Активна робота в соцмережах – це чудова реклама для новинного сайту.
За результатами опитування USAID-Internews «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа 2021» 63% українців регулярно читають новини в соціальних мережах:

  • Facebook (43%)
  • YouTube (25%)
  • Telegram (20%)
  • Instagram (17%)
  • Viber (13%)
  • TikTok (2%)
  • Twitter (1%)

Як розкрутити сайт новин у соціальних мережах:

  • активно розміщувати посилання на новини на своїй сторінці та в тематичних спільнотах, міських форумах;
  • розмістити на сайті кнопки «Поділитися в соцмережах» і «Ми в соціальних мережах»;
  • пропонувати аудиторії брати участь в опитуваннях, акціях;
  • реклама новинного сайту в соціальних мережах.

8.3. RSS-каталоги

Наявність і просування RSS стрічки також допомагає в розкручуванні новинних сайтів. У пошукових систем і агрегаторів новин є свої вимоги до RSS-стрічки:

RSS-канал має бути оформлений так, щоб у нього не потрапляв контент із рекламною або неунікальною інформацією, внутрішні новини компанії та гостьові пости.
Приклади сервісів для автоматичної генерації RSS-стрічок: Feedfry, Feed43, Feedity.

8.4. RSS-розсилки

RSS-розсилка дає змогу автоматично повідомляти читачів про актуальні події та опубліковані матеріали. Це зручно насамперед тим, хто окремо не займається email-маркетингом або просто не встигає робити розсилку за всіма матеріалами, що виходять на сайті. RSS працює автоматично: у вас вийшла нова стаття – читачі відразу отримують анонс на email.

Сервіси для налаштування RSS-розсилки: Gravitec, Sendpulse та ін.

9. Часті проблеми новинних сайтів, пов’язані з SEO

9.1 Дублікати сторінок

Це часта проблема різних сайтів, не тільки новинних, через яку розкрутка сайту новин може йти не так, як було заплановано.
Причини дублювання – найчастіше в недосконалості CMS, незакритих службових сторінках, неправильно складеній структурі ресурсу, неналаштованих редиректах тощо.
Перевірити сайт на наявність дублікатів можна за допомогою будь-якого сервісу автоматичної перевірки, наприклад, Apollon, Be1.ru, Screaming Frog SEO Spider, Xenu Link Sleuth тощо.

9.2. Дублікати мета-тегів

Мета-теги title, description, H1 мають бути унікальними в межах одного сайту. Перевірити можна за допомогою інструменту Screaming Frog SEO Spider: після сканування сайту перейти на вкладку Overview, а потім у Duplicate у розділах Page Titles, Meta Description і H1.

9.3. Порожні SEO теги

Мета-теги title, description, і h1 обов’язково мають бути заповнені на всіх сторінках сайту. Перевірити їхнє заповнення можна таким самим способом, як і дублікати мета-тегів.

9.4. Скопійований контент

Пошуковики негативно ставляться до сайтів, що пропонують неунікальний вміст – такі матеріали не будуть представляти інтересу для користувачів, і під час їхньої публікації може бути порушене авторське право.
Тому розкрутка сайту ЗМІ повинна виключати плагіат:

  • копіювання контенту з інших джерел без обробки;
  • копіювання контенту з несуттєвими змінами (заміна слів синонімами, автоматичні способи обробки);
  • трансляція фідів (RSS-стрічок) з інших сайтів без власної роботи з ними;
  • розміщення лише фото або відео, взятих з інших сайтів, без додаткової інформації.

9.5. Проблеми зі скануванням

Через те, що новинні ресурси публікують велику кількість матеріалів щодня, пошукові роботи можуть не встигати їх сканувати. Проблема посилюється, якщо структура сайту має багато вкладеностей. У будь-якому разі це серйозна проблема, яка може виникати з різних причин, але почати діагностику краще з аналізу структури та складання коректної Sitemap для новинного сайту.

10. Замість висновку

Робота з SEO для ЗМІ – це нестандартна робота, не схожа на просування інших інформаційних або комерційних сайтів. Але так само, як і в інших сферах, тут важливим є технічне здоров’я сайту, робота із заголовками і мета-даними, якісне представлення ресурсу в пошуку.
Упевнені, ця стаття допоможе вам розібратися, як правильно просувати новинний сайт.

Рейтинг

Інші статті

27.09.2025
SEO просування сайту у Великобританії
Докладніше
16.09.2025
Що таке сезонне SEO і чому воно важливе
Докладніше
01.09.2025
SEO для стоматологічних клінік
Докладніше
31.08.2025
Міграція сайту без втрати SEO
Докладніше
Дивитись все
Підпишись
на кращий телеграм блог про інтернет-маркетинг
Хочу такий самий результат