Зміст статті:

Власника бізнесу завжди цікавлять 3 основні моменти: витрати, гарантії та терміни. Кожен з яких об’єктивно вимагає окремого розгляду.

Раніше ми готували матеріал, скільки коштує просування сайту, в цій статті вирішили розглянути саме особливості вартості просування інтернет-магазину.

Чому це важливо, найчастіше, власнику бізнесу досить складно розібратися в деталях оцінки, і по суті доводиться або погоджуватися з умовами підрядника без деталей (що не погано, якщо розписані всі умови) або розбиратися з цим питанням.

1. Чому важливо розуміти, як формується вартість просування

Кожен власник бізнесу прагне зробити найкращий вибір: отримати найкращого підрядника, домовитися про найкращі умови, включити до договору максимальний обсяг робіт. Розуміння ціноутворення SEO інтернет-магазину надає власнику та команді можливість прийняти виважене рішення, наприклад, порівняно. І тут йдеться не лише про ціну.

Так все ж, навіщо так важливо розуміти порядок формування вартості SEO-просування магазину? Відповіді, як мінімум, три:

  • ви отримаєте найкраще рішення щодо SEO для свого проекту;
  • у вас буде ясне уявлення, від чого залежить вартість просування;
  • ви будете бачити залежність впливу бюджету на терміни просування, а також розуміти самі терміни.

2. Від чого залежить ціна SEO-просування інтернет магазину

На вартість послуг SEO впливає безліч факторів.

При цьому можна виділити 7 ключових факторів. Кожен із яких може як збільшити бюджет, так і скоротити його.

 Завдання, визначене для проекту, допоможе звузити поле для сео-заходів та точніше визначити набір інструментів.

2.1 Габарити інтернет-магазину та асортименту

Масштаб визначає ресурси команди підрядника. Чим більше інтернет-магазин, тим більше обсяг робіт з SEO, тим більший бюджет.

Незалежно від завдань, які будуть визначені як пріоритетні, існує велика різниця у зусиллях, які доведеться витратити, наприклад, на:

  • інтернет-магазин з 20 категоріями;
  • інтернет-магазин з 200 категоріями;
  • маркетплейс із 1000+ категорій та фільтрів.

Щоб зрозуміти різницю, достатньо прикинути обсяг роботи, з урахуванням того, що для кожної посадкової сторінки (категорії, карток товарів) буде потрібно:

  1. Провести аналіз конкурентів;
  2. Скласти список ключових запитів;
  3. Підготувати технічні завдання з тегів та текстової оптимізації;
  4. Проробити профільний профіль;
  5. Попрацювати з контентом та товарами;
  6. Інше.

2.2 Поставлене завдання

Кожен проект індивідуальний. Невелика табличка для порівняння, як приклад, завдання з трьох різних проектів:

1 варіант 2 варіант 3 варіант
Дано Сайту 1 тиждень/місяць Сайту 3 роки, ніхто їм не займався Сайт-лідер у своїй ніші
Завдання Вийти на 1000 відвідувачів/добу Перезапустити проект, збільшивши трафік у 3-4 рази Збільшити трафік у 2 рази

 

Якщо провести аналогію з будівництвом, то завдання за цими трьома проектами відрізнятимуться, як, якби ви зібралися 1) звести нову будівлю, 2) реконструювати її або 3) прибудувати ще 10 поверхів на найвищу будівлю в місті.

Терміни, витрати, склад команди, обсяг роботи визначаються після встановлення завдання. Вони можуть бути підкориговані під час проведення аудиту та власне робіт.

Важливо: припустимо, проект має 200 категорій, але просування необхідне лише для 20-ти. Можливо, така приоритизація трохи знизить витрати на роботи підрядника, але це точно зменшує супутні витрати проекту.

2.3 Технічний стан інтернет-магазину

Для визначення готовності до просування проводиться технічний аудит сайту.

Важливо: як правило, на старті перевіряються основні елементи технічного стану сайту, які дозволяють підряднику визначити загальну температуру лікарні. Розгорнутий аудит виконується після старту робіт або окремо перед початком роботи (додаткову оплату).

Що перевіряють:

  • технічний стан (швидкість завантаження, помилки на сайті та у верстці та ін.);
  • доступність необхідного функціоналу (контроль тегів/шаблонів та URL ЧПУ, створення статичних сторінок фільтрів та ін.);
  • яка у сайту CMS (поширений движок або самописний).

Рівень внутрішньої оптимізації впливає ранжування, конверсію. Тому витрати на проект зростуть, якщо під час аудиту:

  • виявляються суттєві технічні проблеми;
  • потрібне доопрацювання функціоналу;
  • сайт опиниться на самописній CMS.

Доопрацювання сайту та упорядкування, це завжди:

  1. Трудовитрати SEO та команди підрядника;
  2. Підготовка ТЗ для розробника;
  3. Прийняття реалізації ТЗ.

Це додатковий час виконавця, який збільшить бюджет проекту та витрати на програмні зміни сайту.

Важливо: Одночасно з’ясовують, до чиїх обов’язків входитиме внесення змін на сайт – програміста клієнта, стороннього розробника (фрілансера/компанії з розробки сайтів) чи агентства.

2.4 Рівень конкуренції у ніші

Складна ніша – більше аналітики, більше пошуку рішень = більше трудомісткості та бюджет супроводу. Обсяг видатків проекту – на розміщення посилань, підготовку текстів та іншого – зросте.

Візьмемо для прикладу три різні за тематикою інтернет-магазину:

Приклад 1:
Магазин будівельних товарів

Приклад 2:
Магазин дитячих товарів

Приклад 3:
Магазин спортивного харчування

У всіх трьох випадках потрібно буде провести базові заходи: аудит сайту, складання семантичного ядра, підготовку технічних завдань за текстами та тегами, формування нових сторінок (якщо потрібно), визначення профілю посилання.

При цьому рівень конкуренції в кожній з тематичних ніш все ж таки вплине на:

  • трудовитрати на аналітику;
  • витрати проекту;
  • забезпечення експертності контенту.

2.5 Регіон просування

Питання варто розглядати з різних боків:

  1. З одного боку: незалежно від регіону, підряднику з просування потрібно виконати мінімально необхідний фронт роботи.
  2. З іншого боку: регіон впливатиме і на конкуренцію всередині топ-10, і на обсяг ключових фраз проекту, включаючи витрати проекту.

Отже, регіон, у якому живе та діє ваш бізнес, а відповідно – і ваші конкуренти, впливає на бюджет проекту.

Але, щоб розібратися під впливом на бюджет, варто розібратися в тому, як Google визначають регіон сайту.

Як визначається регіон у Google

Прив’язка регіону йде на рівні країни, тобто не можна задати конкретне місто чи область. Якщо домен магазину має нейтральну геолокацію, наприклад .com, регіон можна встановити в Google Search Console.

Примітка: Окремого опрацювання вимагають ключові запити із зазначенням населеного пункту (які будуть не за всіма варіантами ключових фраз). Показник конкуренції за ними відрізнятиметься, це пов’язано, включно, з обсягом документів, які ранжуються за конкретним запитом.

Наприклад:

– “стоматологічні послуги у Києві”:

– “стоматологічні послуги в Одесі”:

2.6 Команда проекту

Команда проекту безпосередньо впливає бюджет проекту. А бюджет впливає на команду. Чому так відбувається:

  • що більший проект, тим більші ресурси команди підрядника необхідні;
  • що конкурентніша тема, тим більше аналітики необхідно, а отже – тим більше ресурсу команди потрібно для проекту.

Можна виділити кілька основних організаційних схем:

  1. Проект-менеджер + SEO проекту
  2. Проект-менеджер + Акаунт менеджер + SEO проекту
  3. Проект-менеджер + Акаунт менеджер + SEO проекту + Молодший SEO

Організація процесу роботи може бути у різному складі, також до процесу можуть підключатися аналітик, провідний SEO та інші фахівці.

Хто за що відповідає:

  1. PM – зв’язок із клієнтом, консультації, організація робочого процесу;
  2. SEO -оптимізатор – стратегія, план завдань з просування, аналіз, ТЗ для інших фахівців та ін;
  3. Молодший SEO -оптимізатор – робота з семантичним ядром, розміщення посилань та інші завдання проекту;
  4. Аналітик – збір даних по ніші, про конкурентів та цільову аудиторію для формування/доповнення стратегії;
  5. Програміст – вносить зміни до програми;
  6. Копірайтер – створення контенту для сайту, а також для сторонніх майданчиків;
  7. Дизайнер – підвищення зручності інтерфейсу та привабливості дизайну сайту, оформлення форм захоплення та інших елементів, що покращують конверсію та поведінкові фактори.

Також до команди може входити маркетолог.

2.7 Терміни просування

СЕО просування органічної видачі пошуку – завжди довгостроковий процес. Про перші результати можна говорити лише після 2-3 місяців від початку проекту, а реальніше – після півріччя.

Терміни залежать від:

  • завдання/мета;
  • узгодженого розміру бюджету для її досягнення;
  • існуючої конкуренції у ніші;
  • стану та готовності проекту;
  • наявності розробника.

Чому терміни залежать від бюджету? Тому що він дозволяє:

  1. Розширити обсяг внутрішніх робіт;
  2. Розширити обсяг зовнішніх робіт.

3. Ціноутворення SEO послуги

Вартість SEO просування інтернет-магазину може мати різну форму прорахунку, при цьому найважливіше – це змінні:

3.1 Вартість роботи

У вартість роботи підрядника з SEO входить:

  1. Актив досвіду підрядника, результативні рішення виробляються в ході багаторічного напрацювання;
  2. Оплата роботи команди фахівців (проект-менеджер, SEO-фахівець та ін.);
  3. Оплата використання професійного платного софту, систем знімання позицій;

Наприклад:

Вартість SEO-розкрутки інтернет-магазину* Ціна, від грн. на місяць
Невеликий інтернет-магазин (до 20 категорій) від 8000
Середній магазин (до 40 категорій) від 10000
Великий магазин (40+ категорій) від 12000

 

*тарифи на просування інтернет-магазину в нашому агентстві , детальніше про послугу .

3.2 Витрати проекту

Витрати проекту з SЕО-просування інтернет-магазину, які оплачуються окремо:

  1. Розміщення комерційних посилань, рекламних постів, відгуків та крауд-посилань;
  2. Підготовка текстів копірайтерами за завданням SEO-фахівця – тексти для сторінок товарів та категорій, статті для блогу та сайтів-донорів (у разі виконання роботи підрядником агентства);
  3. Програмні роботи – впровадження рекомендацій щодо оптимізації, усунення технічних помилок (у разі виконання роботи підрядником агентства);
  4. Контент-роботи – розміщення текстів, робота з товарами, коригування контенту (у разі виконання роботи підрядником агентства);
  5. Додаткові інструменти – підключення додаткових сервісів, необхідних для покращення конверсії сайту.

Супутні витрати проекту з SEO

Витрати* Бюджет від грн. на місяць
Невеликий магазин (до 20 категорій) 1500-2000+
Середній магазин (до 40 категорій) 2000-3000+
Великий магазин (40+ категорій) 3000-5000+

*орієнтовні суми на супутні витрати.

4. Що включає в себе робота з просування інтернет-магазину

4.1 Вибір та розробка стратегії

З цього починається будь-який SЕО проект. Виконавець разом із клієнтом вибудовує стратегію та позначають її цілі.

Які можуть бути цілі стратегії:

  1. позиції;
  2. цільовий трафік;
  3. позиції + цільовий трафік.

Цілі можуть бути уточненими:

  1. Сайт входить до топ-10, потрібно випередити конкурентів у видачі (можуть бути вказані конкретні конкуренти);
  2. Сайт має бути в лідерах за вказаним списком ключових запитів;
  3. Конвертація клієнтів з інформаційного трафіку та ін.

Під час підготовки стратегії визначаються основні акценти, наприклад:

  1. Збільшення числа посадкових цільових сторінок;
  2. Збільшення профілю профілю сайту;
  3. Посилення існуючих сторінок сайту;
  4. Комбінація цих варіантів.

Оскільки SЕО-просування приносить плоди не відразу, робота над стратегією дозволить клієнту отримати цифри очікуваних термінів та окупності, а учасникам проекту – план та етапи.

Стратегія будується на підставі:

  • цілей та завдань проекту;
  • семантичного ядра проекту;
  • конкуренції в ніші (вік, рівень та габарити конкурентів та ін.);
  • посилання профілю конкурентів.

4.2 Технічний аудит

Підрядник проводить технічний аудит сайту, визначає помилки та недоробки, готує технічні завдання для їх усунення.

Більшість роботи з технічної оптимізації сайту виконується протягом 1-3 місяців. На подальший період просування бажано виділяти від 5% до 25% на технічні доопрацювання (залежить від проекту).

Технічний аудит включає:

  1. Аналіз програмного коду на помилки;
  2. Усунення дубльованого контенту;
  3. Налаштування коректних 301-редиректів;
  4. Налаштування URL;
  5. Аналіз швидкості завантаження сайту;
  6. Відстеження завантаження на мобільних пристроях;
  7. Аналіз коректності верстки;
  8. Аналіз системних файлів (robots.txt/sitemap.xml) та ін.

Завдання SEO-оптимізатора полягає у підготовці ТЗ для програміста або верстальника щодо усунення цих помилок та впровадження необхідних рішень щодо оптимізації.

Матеріал на тему:  Як провести технічний аудит: що та за допомогою чого перевіряємо

4.3 Семантичне ядро та структура

За технічним аудитом (або паралельно йому) слідує етап складання розширеного набору релевантних ключових фраз для просування сайту (семантичного ядра). Отримані ключові запити групуються, забираються нецільові фрази та розподіляються по посадкових сторінках.

 Складання семантичного ядра включає:

  1. Визначаються пріоритети клієнта (наприклад, перелік певних категорій сайту, товари з найвищою маржею та ін.);
  2. Готуються вибірки конкурентів в органічному пошуку;
  3. Проводиться аналіз семантики конкурентів;
  4. Збирається розширене семантичне ядро;
  5. Проводиться кластеризація запитів;
  6. Запити розподіляються на сторінках;
  7. Визначаються типи запитів (інформаційні/комерційні);
  8. Визначається необхідність створення нових посадкових сторінок.

Примітка: В інтернет-магазині вже може бути семантичне ядро, в такому разі, може знадобитися його доопрацювання та розвиток. Також, часто семантичне ядро оформляється окремо на ранніх стадіях підготовки магазину до просування. .

Під час роботи зі структурою магазину:

  1. Визначають опорні точки розвитку структури сайту. Вибудовується логіка угруповання товарів/послуг/публікацій з урахуванням отриманого семантичного ядра. Наприклад, це можуть бути фільтри товарів: за розміром, за кольором, за виробником та ін;
  2. Створюють та проектують ієрархічну структуру сайту. Важливо визначити оптимальну вкладеність сторінок, додаткові значення в базу даних проекту для реалізації функціоналу, а також спроектувати дизайн.
  3. Створюють URL-структуру;
  4. Оптимізують систему внутрішньої навігації всередині сайту – налаштування посилань;
  5. Реалізують оновлену/нову структуру сайту;
  6. Тестують отримані рішення.

4.4 Створення та оптимізація контенту

Контент допомагає пошуковій системі визначити тематику та мету сторінки, а його експертність підвищує довіру до ресурсу. На цьому етапі оптимізації унікалізують існуючий контент або створюють новий.

Йдеться про:

  • тексти;
  • таблицях;
  • зображеннях;
  • інших матеріалах.

Сьогодні пошукові системи очікують від контенту на сайті унікальності, читабельності, експертності, згадки про ключові слова повинні бути доречними, а інформація повинна мати різні типи інформації (не тільки текст).

Якщо клієнта влаштовують ключові фактори, такі як ціна та умови доставки, довіра до магазину – чим більше деталей товару зможе розглянути клієнт, тим більша ймовірність, що він не піде до конкурента.

Важливо: тут однозначно знадобляться зусилля і власника , наприклад, з підготовки фото та відео матеріалів.

4.5 Текстова оптимізація контенту та сторінок

Головне в оптимізації текстів – це облік ключових запитів, отриманих під час збору семантики. Йдеться не тільки про текст на сторінці товару, його заголовки та верстку, а й про теги, які повинні включати ключові запити відповідно до структури сайту.

Текстова оптимізація складається з:

  1. Аналіз текстової оптимізації конкурентів;
  2. Підготовка технічного завдання (ТЗ) на написання/оптимізацію тексту;
  3. Підготовки ТЗ на оптимізацію тегів (title, мета тегів);
  4. Підготовки ТЗ на оптимізацію h1 заголовків;
  5. Підготовки ТЗ на оптимізацію alt/title картинок;
  6. Постановки ТЗ для копірайтера;
  7. Приймання/коригування підготовлених матеріалів;
  8. Узгодження підготовлених матеріалів з клієнтом;
  9. Публікації матеріалів та впровадження змін на сайті.

4.6 Розвиток проекту під SEO

  1. Автоматизація. Йдеться про оптимізацію адмінки сайту для подальшого впровадження SEO-завдань. Якщо магазин має більше 10 тисяч сторінок, то, наприклад, на прописування мета-тегів для кожної з них вручну піде багато часу, протягом якого потрібно буде оплачувати роботу фахівця. Для вирішення цієї проблеми існує низка рішень та інструментів із автоматизації SEO-процесів, що допомагає багаторазово прискорити роботи. Те, на що раніше був потрібен місяць, сьогодні виконується за 1 тиждень.
  2. Створення додаткового контенту. Пошук додаткових кластерів семантичного ядра та створення під них сторінок, створення додаткового функціоналу для покращення конверсії.

4.7 Аналітика

Аналіз сайту, його позицій, трафіку та досягнутих цілей допомагає визначити стратегію та відстежувати її здійснення на всіх етапах проекту. СЕО-спеціаліст проводить його на основі даних спеціалізованих сервісів Ahrefs, Serpstat та інші, які працюють з трафіком та посиланнями: виявляють основні точки зростання проекту.

Аналіз включає:

  1. Аналіз факторів поведінки сайту;
  2. Аналіз конкурентів (посилання, контент, оптимізація, структура, трафік та ін.);
  3. Аналіз видачі пошукової системи;
  4. Аналіз індексу сайту, що просувається;
  5. Посторовий аналіз (при on-page оптимізації) та ін.

Примітка: При всій доступності безкоштовних пакетів експерти віддають перевагу платним пакетам СЕО-софту, оскільки тільки так можна отримати більш розгорнуті та повні дані. В середньому витрати агентства на їхню покупку починаються від 200 доларів на місяць.

4.8 Зовнішня оптимізація

Йдеться про масу сайту. Її природне нарощування підвищує рівень довіри пошукових систем до сайту і, відповідно, його позиції в органічній видачі.

Під час зовнішньої оптимізації лінкбілдер або SEO оптимізатор:

  • домовляється з власниками сайтів-донорів про розміщення посилань на свій ресурс;
  • працює з крауд-маркетологом;
  • працює зі спеціалізованими біржами.

Зовнішня оптимізація включає такі роботи:

  1. Аналіз посилальної маси конкурентів;
  2. Оцінка якості донорів;
  3. Складання списку трастових сайтів-донорів для розміщення посилань;
  4. Складання anchor list;
  5. Розробку стратегії з крауд-посилань;
  6. Формування етапів опрацювання (стратегії) на квартал-півріччя.

Бюджет, обсяг та послідовність розміщень визначаються на стадії підготовки посилальної стратегії.

5. Скільки коштує розкрутка інтернет-магазину країнами

Розберемося в діапазонах вартості просування інтернет-магазину у різних країнах.

Вартість послуг SEO на місяць у Європі та США

Європа (Google)

Мінімальна (10%) Середня (50%) Максимальна (40%)
від 250 євро/міс від 500-900 євро/міс від 1000-150 євро/міс

 

США (Google/Bing)

Мінімальна (10%) Середня (60%) Максимальна (30%)
від 500 $/міс від 500-2500 $/міс від 3000 $/міс

 

При погодинному форматі роботи середня вартість 1 години дорівнює $100-150. Половина учасників опитування «Скільки коштує СЕО», яке провело у 2022 році в різних країнах світу, отримують у діапазоні $75-200 на місяць.

Згідно ahrefs.com, у 2018 році 45 % респондентів отримували між $501 та $2,000 за місяць.

6. Середні ціни на SEO в Україні

Нижче – порядок цифр щодо вартості послуг SEO на місяць в Україні.

 В Україні (Google)

Мінімальна (20%) Середня (60%) Максимальна (20%)
від 4000 грн/міс від 7000-11000 грн/міс від 12000-14000 грн/міс

 

де: Мінімальна вартість: регіони, невеликі проекти/початківці

7. Чому просування інтернет магазину не може коштувати дешево

SEO – це готовність діяти за мінливих умов. Зміни у трендах, значущості факторів просування, алгоритми пошукових систем – все це потрібно відстежувати на постійній основі. Це вимагає часу, оснащення аналітичними програмами та витрат.

Чи може SEO-просування інтернет-магазину коштувати дешево?

  • Ні.

Чому?

  • Висока експертність – необхідна та достатня вимога до підрядника.
  • SEO-просування тягне за собою обов’язкові витрати, які не можна виключити: розміщення посилань, написання текстів, програмні зміни, контент, сервіси та програми, робота фахівців.

Якщо проект коштує дешево, то виникають такі ризики:

  1. У вашого SEO-фахівця пара десятків проектів, і ваш – лише один із них.
  2. Видаткова частина проекту (написання текстів, розміщення посилань, контент, програмні зміни) становить мінімальний відсоток бюджету.
  3. Статус не пріоритет у вашого проекту. Отже – збільшення термінів роботи.

 

Приклад для наочності

При мінімальній оплаті за SEO

Новий магазин, 40 категорій, не просувався.
Бюджет: 200 $/міс
Припустимо, підрядник закладає до бюджету: 40% – робота команди, 20% – витрати проекту (посилання, копірайтинг тощо)
Витрати: 40 $/міс.
Разом: $200 * 6 місяців = $1200
Витрати: $40 * 6 місяців = $240

Розглянемо перші базові завдання:

1. Потрібно написати 40 текстів.
Вартість копірайтингу мінімально $1.5-5 +/1000 знаків.
Якщо взяти 2000 знаків/сторінка = 80000 знаків, виходить $120-400.

2. Впровадити рекомендації щодо SEO програмних змін.
Вартість 1 години роботи програміста становить 8-15 $ / год.
Припустимо, що потрібно 20 годин програміста, тобто $160-300.

3. Сформувати профіль посилання.
Прораховується індивідуально.

Разом. Тільки за текстами та програмними змінами витрати становитимуть $280-700. Отже, за 6 місяців можуть бути виконані не всі необхідні роботи щодо проекту. Знадобиться ще 3-4+ місяці закриття всього обсягу робіт, тобто. виходимо на цифру в $1800-2000 замість прогнозованих $1200.

Альтернатива. Той самий приклад – при роботі з агентством:

Відкрита форма бюджету – вартість роботи + витрати.
Наприклад: $300 дол + $150 витрати (450 $ / міс).

Разом. Протягом 3-4 місяців будуть виконані необхідні базові роботи ($1350).

Рекомендації:

  1. Запросіть у виконавця перелік робіт, включених до бюджету просування, та розмір оплати за них.
  2. Уникайте підрядника, який обіцяє супер результат за один місяць або 2 тижні (утрировано, тобто короткі терміни).
  3. Попросіть приклад звіту. З’ясуйте, які роботи будуть проводитись, як і що відображатиметься у звіті.

8. Найбільш поширені форми оплати:

На ринку країн СНД є кілька основних варіантів оплати SEO послуг. Ми зупинимося на перевагах і недоліках п’яти найбільш затребуваних.

8.1 Фіксована оплата, включаючи витрати (закритий бюджет)

У цьому випадку в бюджеті вже враховано роботу виконавця та всі витрати на просування. Щодо відсотка на витрати проекту, то його визначає Виконавець. Він може становити як 60%, так і 20% загального бюджету проекту.

Переваги. Фіксований щомісячний платіж.

Недоліки. Непрозорість витрат – власник не в курсі, на які статті було витрачено бюджет і чи було витрачено загалом. Більше того, якщо потрібні додаткові трудовитрати, наприклад, копірайтера, ці завдання можуть бути перенесені наступного місяця (терміни проекту будуть розтягнуті).

8.2 Фіксована оплата роботи та витрат (відкритий бюджет)

При відкритому бюджеті витрати на послуги виконавця та на витрати проекту (програмні зміни на сайті, контент, посилання) виводяться окремо.

Варіанти:

  • Підрядник прогнозує обсяг витрат на місяць і обговорює їх ліміт;
  • Сторони домовляються про верхню планку щомісячних витрат;

Якщо в штаті клієнта є програміст та копірайтер, які будуть залучені до роботи над проектом, витрати на оплату їхньої роботи до бюджету не включаються.

Переваги. У клієнта є чітке розуміння витрат на роботу підрядника та витрати проекту. Бюджет впливатиме на терміни проекту, за рахунок цього можна коригувати або доповнювати план проекту.

Недоліки. Явні недоліки – відсутні.

8.3 Фіксована оплата роботи (знижена) + оплата за трафік + оплата за позиції /оплата за конверсію /витрати (відкритий бюджет)

За такого виду оплати існує фіксована знижена оплата. Вона може діяти протягом перших місяців роботи над проектом або виплачується на постійній основі. Це залежить від домовленостей між сторонами. Розмір фіксованої зниженої оплати також визначається одночасно і закріплюється у договорі.

У деяких випадках оплата може не включати фіксований мінімум.

Переваги. Клієнт – оплачує меншу суму до отримання результатів. Виконавець гарантовано отримує мінімум для необхідних витрат та виконання проекту, зацікавлений у хорошому результаті.

Недоліки. Ризики підрядника будуть закладені в оплату за результат, що збільшить вартість клієнта.

8.3.1 З оплатою за трафік

Кожен перехід на сайт із органічної видачі оплачується окремо. При цьому підрядник може встановити умову “не враховувати вітальні запити” (наприклад, на ім’я бренду).

За основу визначення вартості першого переходу можуть братися:

  • середня вартість у контекстній рекламі по ніші;
  • дані з досвіду виконавця;
  • прогноз можливого зростання трафіку (його потенціал).

Комбінації оплати за трафік, наприклад:

  • фіксована оплата у перші три місяці, з четвертого – оплата лише за переходи;
  • щомісячна оплата складається з фіксованого мінімального платежу + оплата за переходи;
  • оплата лише за переходи.

8.3.2 З оплатою за позиції

Такий тип оплати стосується лише тих запитів, які увійшли до топ-10. Ось найчастіші варіанти:

  • фіксована оплата за кожен ключовий запит, який вийшов у топ-10;
  • фіксована оплата за кожен ключовий запит до топ-10, а також 50% від неї – за попадання до топ-20;
  • оплата за відсоток позицій від загального ядра (винагорода за кожні 1%-5%-10% від загальної кількості прийнятих до просування ключів, що потрапили до топ-10)

Ще можливо варіант, коли оплата залежить від відсотка позицій за ключовими запитами в топ-10. Чим вищий результат – тим вища винагорода (наприклад, для 20% – фікс N, для 40% – фікс N*1.5).

8.3.3 З оплатою за конверсію (CPA)

У цьому випадку виконавець одержує комісію за кожний лід (заявку). Цей тип оплати йде з комбінацією з платного трафіку (контекстної реклами), у своїй клієнт перебирає оплату рекламної кампанії.

Можлива додаткова оплата комісії агенції за роботи. Це може бути відсоток бюджету рекламної кампанії. Крім того, протягом перших чотирьох місяців запуску може сплачуватись фіксована знижена оплата.

Додаткові витрати вимагатимуть внески за користування системами аналітики  – Call Tracking та системи наскрізної аналітики.

8.4 Погодинна оплата роботи + витрати

Цей варіант оплати аналогічний фіксованій оплаті з відкритим бюджетом, тільки тут заздалегідь обмовляється та прописується у договорі погодинна вартість роботи фахівців, зайнятих у проекті.

Переваги. Фахівці підрядника весь обумовлений час не розпорошуватимуть свою увагу на інші проекти.

Недоліки. Неможливо простежити виконання.

8.5 Поетапна оплата + витрати

Цей тип винагороди зручний для оплати разових робіт виконавця. Це можуть бути:

  • проведення технічного аудиту;
  • створення семантичного ядра;
  • проведення аналізу;
  • підготовка технічних завдань на створення/оптимізацію сторінок;
  • прописування анкорів та розміщення посилань тощо.

Важливо! Якщо роботу проводить агентство, оплата включатиме вартість роботи SEO-оптимізатора та проект-менеджера. Якщо – фрілансер, то лише роботу фахівця.

Переваги. Ця оплата провадиться за фактом виконаної роботи, без фіксованої щомісячної оплати, з окремою оцінкою кожного етапу.

Нестача. Складність управління проектом та гарантії результату, якщо разову роботу виконують різні підрядники.

9. Про терміни просування інтернет-магазину

Багатокроковий процес SEO просування інтернет-магазину по суті своїй є нескінченним і під впливом оновлень, які здійснюють пошукові системи, в ідеалі має проводитися на постійній основі.

У тих випадках, коли йдеться про проекти під конкретні завдання, можна виділити такі етапи і терміни їх виконання:

– оптимізація інтернет-магазину. 1-2+ місяці, може бути більшою залежно від завдання, масштабу магазину, команди.

– отримання перших результатів. 2-4 місяці після початку SEO-просування

– отримання більш ґрунтовних результатів. 6+ місяців

– просування сайту. Це регулярна робота з проектом

У результаті на SEO підготовку потрібно 1-2+ місяці. Для отримання перших результатів – 2-3 місяці. Суттєвіші результати можна очікувати після 6+ місяців. У деяких нішах та року буде мало.

10. Про гарантії у SEO-просуванні інтернет-магазину

Гарантії в SEO можна вважати нереальними, якщо обіцяно:

  • 100% гарантія результату;
  • 100% запитів у топ-10.

Чому:

  1. Підрядник залежить від реалізації змін на сайті, а ці роботи виконуються стороною клієнта.
  2. З незалежних від виконавця причин можуть статися збої всередині проекту (вірус на сайті, сервер впав тощо).
  3. Виконавець не може фізично гарантувати 100% результат.

Реальні гарантії у SEO:

  • якість роботи;
  • обсяг виконаної роботи;
  • довгостроковість результатів;
  • нічого не можемо гарантувати, є третя сторона – Google/Яндекс;
  • тільки білі методи;
  • розподіл оплати: фіксована оплата + KPI (позиції, трафік, ліди, % видимості в топ-10-20).

Забезпечення гарантії може здійснюватися за рахунок:

  • повернення частини суми (наприклад, 50%);
  • безкоштовної роботи на N період до досягнення мінімального необхідного результату за договором;
  • тих чи інших безкоштовних робіт.

11. Висновок

Вартість просування інтернет-магазину залежить від багатьох факторів, власне, як будь-якого іншого типу сайту. Головне, що слід пам’ятати, розпочинаючи планування витрат на SEO:

  1. Вартість просування інтернет магазину залежатиме не лише від вартості роботи підрядника, а й від витрат проекту.
  2. Недороге просування інтернет-магазину можливе в окремих випадках або неможливе.

Це знання дозволить вам створити команду під ті цілі, які для вас є пріоритетними.

Зв’яжіться з нами, ми проведемо аудит вашого сайту і підрахуємо вартість його просування.

Рейтинг

Інші статті

03.10.2025
SEO просування послуг з ремонту техніки
Докладніше
27.09.2025
SEO просування сайту у Великобританії
Докладніше
16.09.2025
Що таке сезонне SEO і чому воно важливе
Докладніше
01.09.2025
SEO для стоматологічних клінік
Докладніше
Дивитись все
Підпишись
на кращий телеграм блог про інтернет-маркетинг
Хочу такий самий результат