У цій статті ми розібрали 20+ обов’язкових кроків оптимізації інтернет-магазину, а також вивели конкретні рекомендації, які ви зможете використати під час постановки завдання програмісту.
Звичайно, у кожного інтернет-магазину є свої особливості, насамперед – технічні, але, так само і структурні, які потрібно враховувати.
1. Оптимізація файл robots.txt
Один із перших і ключових кроків з оптимізації інтернет-магазину. Помилка у файлі роботс може коштувати, насамперед – часу.
За допомогою цього файлу необхідно заборонити пошуковим роботам сканування (не плутайте з індексацією) непотрібної інформації (динамічні сторінки фільтра, особистий кабінет, сторінки користувачів та інші), службових файлів.
З цього файлу пошуковий робот починає знайомство з вашим сайтом. Як ви на вході його зустрінете, так він і скануватиме сторінки. Перед приходом гостей ви прибираєте квартиру, зачиняєте непотрібні речі в коморі та шафах, відчиняєте широко двері у вітальню. Файл robots.txt робить те ж саме – і теж з вашою допомогою.
Тут ви можете прописати:
- сторінки, які не повинні потрапити під індексацію (кошик, пошук, особистий кабінет, категорії, динамічні сторінки фільтра, системні папки/файли);
- сторінки, які дозволені для сканування;
- головне дзеркало сайту і карту сайту.
Скористайтеся розгорнутою інструкцією з налаштування файлу роботс: Robots.txt: повне керівництво з налаштування
На що звернути увагу, найчастіші помилки:
- У User-Agent не вказано значення * або конкретний пошуковий бот;
- Невірно вказана директива Disallow;
- Від сканування закрито потрібні сторінки.
2. Оптимізація мобільної версії магазину або адаптивного дизайну
Сайт магазину обов’язково має бути адаптований під мобільні пристрої. Це один із ключових кроків оптимізації інтернет-магазину.
Сьогодні вже не стоїть питання, чи потрібно орієнтуватися на клієнтів зі смартфонами. При показнику 70-90% від усіх покупок в інтернеті цей девайс остаточно завоював перше місце, і вже нові сайти створюють насамперед під нього, а вже потім – під десктоп.
Сьогодні питання формулюється дещо по-іншому: якому варіанту віддати перевагу – мобільній версії на піддомені або адаптивному дизайну.
У першому випадку користувач смартфона перенаправляється на міні-версію основного сайту на піддомені «m.site.com». Вона зазвичай містить усе тільки найнеобхідніше з контенту і дизайну, і тут зручно здійснити покупку. У другому випадку сайт адаптують за шириною під розміри кожного девайса – комп’ютера, планшета або смартфона – за допомогою певних стилів коду.
Отже, є 2 варіанти:
Варіант 1. Адаптивний дизайн
Адаптивний дизайн має адаптацію під параметри пристрою користувача.
Серед переваг адаптивного варіанту: повне відображення сторінок сайту і його елементів на будь-яких пристроях, дешевизна і швидкість розробки.
Варіант 2. Мобільна версія сайту
Це окрема версія сайту, яка дублює основний сайт, на якій застосовано спеціальну верстку, що дає змогу користувачеві зручно користуватися магазином з мобільних пристроїв (телефонів, планшетів). При заході на сайт – визначається пристрій, якщо це мобільний пристрій – користувачеві віддає мобільну версію сайту.
Водночас серед недоліків мобільної версії слід зазначити таке:
– висока вартість розробки та обслуговування (по суті, потрібно підтримувати два сайти);
– часто мобільна версія сайту – це окремий маленький сайт всередині CMS, який потребує окремої уваги.
Перевірити адаптацію свого магазину під мобільні можна в сервісі Google тут. Також ви можете подивитися як відображається сайт магазину на різних пристроях тут.
3. Оптимізація швидкості завантаження сайту магазину
Що говорить Google:
Швидкість завантаження важлива для всіх сайтів, особливо для мобільних. Повільне завантаження негативно впливає на ефективність сайту – на показник відмови, коефіцієнт конверсії та рівень утримання. Також збільшується кількість користувачів, які залишають сторінку. Крім того, повільне завантаження знижує ефективність пошукового робота Google, тому на індексування веб-сторінок йде більше часу. Це погано як для власника сайту, так і для користувачів.
Якщо ви прискорите завантаження, то зможете підвищити рівень продажів і коефіцієнт конверсії. Так, нещодавнє дослідження показало, що оптимізація швидкості сайту веде до підвищення кількості конверсій на секунду. Також інший аналіз підтвердив: швидке завантаження сприяє збільшенню доходу, а повільне, навпаки, зменшенню.
Як швидкість завантаження сайту впливає на коефіцієнт конверсії
*Для деяких сторінок, завантаження яких триває менше 2,4 секунди, коефіцієнт конверсії виявився нижчим. Найімовірніше, це пов’язано з тим, що на них відбувається помилка 404.
Джерело дослідження: дослідження SOASTA
Серед факторів, що впливають на швидкість:
- швидкість інтернет-підключення і відстань від користувача до сервера;
- «тяжкість» контенту сторінок;
- час, який знадобиться на обробку коду;
- як багато запитів надійшло з браузера користувача на сервер сайту і назад.
Дізнатися, як швидко вантажиться сайт, можна на Google PageSpeed, а також на сервісах GTmetrix.com і Pingdom Tools. Google PageSpeed пропонує рекомендації щодо поліпшення швидкості.
Рішення:
- зменшення «ваги» відео-контенту та зображень;
- полегшення коду;
- налаштування кешування.
У разі необхідності – розглянути варіант перенесення хостингу.
Матеріал на тему: Як дізнатися швидкість завантаження сайту: 14 сервісів для аналізу
4. Оптимізація структури каталогу товарів
Розробка структури – етап оптимізації інтернет-магазину, який має пройти кожен магазин (новий або наявний, якщо раніше таке опрацювання не виконувалося).
Приклад структури для однієї категорії магазину:
Поставте себе на місце відвідувача сайту і спробуйте з трьох кліків потрапити на сторінку потрібного вам товару або послуги. Якщо не вийшло, то саме час приступити до оптимізації структури каталогу.
Найзручнішою для інтернет-магазинів вважається деревоподібна або ієрархічна структура. У ній головна сторінка містить посилання на основні категорії: головна -> категорії -> сторінки товарів/статей. У такій структурі легко орієнтується користувач, її легко розуміє і робот.
Як видно на картинці, у категорії «коляски» – максимальна кількість підкатегорій. Таке рішення під час кластеризації дає змогу залучити максимальну кількість ключових запитів і увійти в топ. Якщо ж усі сторінки цієї категорії замінити на одну сторінку, то ймовірність, що відвідувач знайде потрібну річ, буде низькою.
Якою має бути структура магазину:
- простою та інтуїтивно зрозумілою;
- містити окремі статичні посадкові сторінки для пошукового просування (категорії, фільтри).
І якщо з першим багато власників магазинів дійсно справляються, то з другим пунктом – усе складніше.
Після отримання розширеного семантичного ядра слід провести кластеризацію – розподіл кожної групи ключових запитів по окремих сторінках сайту. На підставі внести зміни в структуру ресурсу: перерозподілити товари, змінюючи систему категорій і підкатегорій, створити нові сторінки.
Рекомендації щодо складання структури інтернет-магазину:
- структура вашого сайту залишалася простою, але водночас – легко масштабувалася з урахуванням майбутнього зростання асортименту;
- якомога менша кількість кліків відділяла головну сторінку від кожної сторінки;
- не було великої кількості вкладеностей – щоб уникнути плутанини в навігації;
- не було дробового поділу на підрозділи (за ціною, розміром тощо). Краще додати фільтр або створити тегові посилання безпосередньо під тегом Н1 основного розділу.
5. Оптимізація URL-адрес (ЧПУ) інтернет-магазину
Перевірте URL усіх сторінок на «людинозрозумілість». ЧПУ – людино-зрозумілі урл адреси сторінок (з англійської Search Engine Friendly URLs) – один зі способів привернення уваги й утримання відвідувачів на сторінці.
Ось який вигляд має неоптимізований URL
А ось так – URL з ЧПУ

5.1 Оптимізація URL-адрес товарного каталогу магазину
Ключові вимоги:
- Структура URL-адрес каталогу магазину має бути простою і логічно зрозумілою
- Використовуйте дефіси, замість нижніх підкреслень
- Не використовуйте URL ідентифікатори сеансів
- За можливості, робіть URL максимально короткими
Інструкція Google:
Два класичні приклади:
| Тип сторінки | URL (варіант 1 – дерево): | URL (варіант 2 – паралельний): |
| Розділ | /catalog/РОЗДІЛ | /catalog/РОЗДІЛ |
| Категорія | /catalog/розділ/КАТЕГОРІЯ | /catalog/КАТЕГОРІЯ |
| Підкатегорія | /catalog/розділ/категорія/ПІДКАТЕГОРІЯ | /catalog/ПІДКАТЕГОРІЯ |
| Фільтр | /catalog/розділ/категорія/підкатегорія/ФІЛЬТР | /catalog/підкатегорія/ФІЛЬТР |
| Товар | /catalog/розділ/категорія/підкатегорія/ТОВАР | /catalog/product/ТОВАР или /catalog/ПІДКАТЕГОРІЯ/product/ТОВАР |
Обидва варіанти можуть бути створені також без вкладки /catalog/. При цьому є й інші комбінації цих двох варіантів, оскільки часто, система URL-адрес формується з урахуванням особливостей самої CMS і товарного каталогу.
5.2 Оптимізація сторінки сортування (якщо є), відображення товарів
Варіант 1. Без зміни URL-адрес
Найкращий варіант, але не завжди технічно здійсненний.
Варіант 2. Статичні приставки до адреси
1) Зрозумілі значення, додані в URL, допомагають, коли потрібно, повідомити, що йде сортування товарів за популярністю, відгуками, рейтингом, зростанням/спаданням ціни:
Додайте в URL такі значення – для відображення товарів списком/сіткою:
На сторінці пагінації для URL-адреси з вибором кількості товарів варто уточнити:
Такі сторінки краще закрити від сканування у файлі роботс. Тоді вигляд їхньої адреси не матиме значення, а відвідувачі прочитуватимуть її інтуїтивно.
5.3 Оптимізація URL-адрес сторінок пагінації каталогу
Пагінація в цьому випадку – це набір посилань на весь перелік товарів обраної категорії.
Приклад:
Відображення URL: /page-2/ АБО /page2/, /page=2/ або подібні варіанти.
Важливо:
Як повідомляло офіційне джерело, з 21 березня 2019 року Google не підтримує теги link rel next/prev:
Яндекс також їх не підтримує:
Рішення:
Варіант 1. Тег «canonical» – на всіх сторінках пагінації із зазначенням URL основної сторінки розділу, де є пагінація:
Скористайтеся інструкцією від Google щодо canonical.
Воспользуйтесь инструкцией от Google по canonical.
Варіант 2. Функціонал «Дивитися всі товари». Після його реалізації при натисканні на посилання на екрані виводяться всі товари розділу. Далі вказати «Реалізувати функціонал “Дивитися всі товари”». Після натискання на посилання відкриються всі товари в розділі. Далі вказати тег «canonical» з усіх сторінок пагінації на сторінку «Всі товари».
6. Оптимізація сторінок фільтрів каталогу
Фільтри допомагають клієнтам інтернет-магазину зробити вибір. Клієнту лише варто визначитися з набором вимог до товару, щоб система вивела на екран низку пропозицій, релевантних його запиту.
Зазвичай фільтр розміщуються зліва на сторінці. Він також може бути над каталогом зверху або справа. Приклад фільтра товарів зліва на сторінці:
Крім поліпшення поведінкових факторів, фільтри приносять користь з погляду SEO-оптимізації, оскільки з’являються безліч посадкових сторінок під цільові групи запитів.
Щоб фільтр працював на благо оптимізації, програміст повинен отримати від SEO-фахівця чіткий меседж:
- як закрити від індексації непотрібні фільтри;
- які вимоги до URL-адрес сторінок, що генеруються;
- метатеги та релевантні тексти.
Розберемо деталі:
6.1 Як закрити від індексації непотрібні фільтри
Спочатку потрібно визначити, які саме сторінки залишити видимими для пошуковика. Робота фільтра генерує сотні-тисячі однотипних сторінок (залежить від обсягу каталогу, кількості фільтрів), які можуть бути розцінені пошукачем як дублікати. Це можна з’ясувати, проаналізувавши вебмайстра і роботу самого фільтра.
Під час автоматичної генерації сторінок фільтрів ви можете зіткнутися з генерацією тисяч сторінок, які будуть однотипні (залежить від обсягу каталогу, кількості фільтрів), так чи інакше від початку потрібно продумати, які сторінки ми залишаємо у видимій області для пошуковика, а які ні.
Визначимо позначення:
- Фільтр – це назва фільтра, наприклад Колір, Виробник;
- Значення фільтра – це вибране значення в конкретному фільтрі, наприклад Червоний, Синій тощо.
Визначимо схему доступності фільтрів для індексації:
Тепер потрібно визначитися, які комбінації нам необхідно залишити для просування (це рішення ухвалюється на базі семантичного ядра, даних конкурентів):
Стандартні схеми індексації фільтрів:
Схема 1. Один рівень
Що відкриваємо для індексації:
Залишаємо відкритими для індексації всі фільтри з 1 обраним значенням. Тобто кожен окремий фільтр за кольором або виробником – буде індексуватися.
Формула:
(1-й фільтр - 1 значення)
Що закриваємо від індексації:
Будь-які інші комбінації, наприклад 2 значення в 1 фільтрі (наприклад: фільтр – кольори, значення: синій + червоний)
Формула:
(1-й фільтр - 2+ значення) АБО
(1-й фільтр - 1 значення) + (2-й фільтр - 1+ значення)
Схема 2. Два рівні
Що відкриваємо для індексації:
Індексуються як кожен окремий фільтр за кольором і виробником, так і їхні комбінації (колір + виробник). Проте,
Формула:
(1-й фільтр - 1 значення) + (2-й фільтр - 1 значення)
Що закриваємо від індексації:
Будь-які інші комбінації, наприклад 2 значення в 1 фільтрі (наприклад: фільтр – кольори, значення: синій + червоний). Також закриває від індексації, якщо обрано 3-й фільтр.
Формула:
(1-й фільтр - 2+ значення) + (2-й фільтр - 1 значення) АБО
(1-й фільтр - 1 значення) + (2-й фільтр - 2+ значення) АБО
(1-й фільтр - 1 значення) + (2-й фільтр - 1 значення) + (3-й фільтр - 1+ значення)
Схема 3. Три рівні +
У цій схемі можуть бути відкритими для індексації варіації фільтра з 3-4 і навіть 5 комбінаціями. В основному відкритими для індексації залишаються до 3-4 рівнів, за умови одного значення в кожному фільтрі. Використовується тільки у великих товарних каталогах
Визначимо спосіб закриття від індексації непотрібних фільтрів:
Є 2 способи:
- Автоматичне встановлення тега на всі сторінки, які відповідають певним умовам і не повинні бути проіндексовані.
- Автоматичне встановлення тега https://site.ua/url”> із зазначенням посилання розділу, в якому працює фільтрація, на всі сторінки, що відповідають певним умовам і не мають бути проіндексовані.
Отже, всі сторінки, які відповідатимуть умовам – будуть закриті від індексації пошуковими системами.
Важливо: Виключні сторінки також повинні бути відсутніми в карті сайту XML.
6.2 Вимоги до URL-адрес генерованих сторінок фільтрів, що генеруються
Необхідно продумати, який саме вигляд мають мати URL-адреси сторінок фільтрів та їхні комбінації.
Розглянемо на прикладі схеми фільтрів 2 рівнів:
Стандартні варіанти:
Варіант 1: Об’єднання
Відображення URL: /filter1-filter2
Приклад URL: site.ua/catalog/kolyaski/baby4you-krasnie
Варіант 2: Послідовне виведення
Відображення URL: /filter/filter2
Приклад URL: site.ua/catalog/kolyaski/baby4you/krasnie
Що потрібно враховувати:
Реалізація фільтрів у багатьох CMS можлива тільки через підрівень, щоб системі була очевидна відмінність фільтрів від категорій або розділів каталогу:
- /filter/
- /f/
- /podbor/
Відображення URL: /f/filter1/filter2/..
Або ж через додавання приставки в URL самого фільтра, наприклад, першого:
Відображення URL: /filter1-filter/filter2/
Приклад URL: site.ua/catalog/kolyaski/baby4you-filter/krasnie/
Примітка:
Залежно від глибини роботи фільтра, а також, сторінок, які необхідні в пошуковому індексі (наприклад, у просуванні братимуть участь тільки 1 і 2 рівень), решту рівнів можна зробити за таким самим принципом, як і 1-2 рівень, або зробити динамічні урл-адреси (якщо це рішення технічно простіше), наприклад:
site.ua/show_cat.php?formType=param&make_id=0&cat_id=3247&orderby=sales_rating&asc=DESC&makes%5Bids%5D%5B407%5D=on&makes%5Bids%5D%5B13724%5D=on&makes%5Btype%5D=check
7. Оптимізація та усунення непотрібних сторінок
Для початку давайте розберемося, що таке непотрібна сторінка і непотрібна кому?
Непотрібна сторінка (сміттєва сторінка) – це сторінка, яка може бути згенерована цмскою, водночас вона не несе жодної користі для користувача, може дублювати контент інших сторінок або не містити контенту зовсім, тобто для SEO-оптимізації інтернет-магазину – такі сторінки не потрібні.
Давайте розглянемо кілька прикладів частих помилок:
- Сторінки каталогу, як правило – це фільтри (але, також це можуть бути і сторінки категорій), які містять 0 товарів;
- Фільтри каталогу, які є такими, що не фільтрують (це може бути проблемою, якщо асортимент маленький і товари однотипні);
- Фільтри з об’ємом товарів менше 2, тобто з 1 товаром (такі сторінки створюють конкуренцію самій сторінці товару, яка виводиться в цьому фільтрі).
Для подібних проблем рекомендується впроваджувати систему автоматичного закриття від індексації непотрібних сторінок.
8. Оптимізація мікророзмітки мікроданних
Спеціальні теги в коді дають змогу провести семантичну розмітку (мікророзмітку) сторінки. Завдяки цьому в сніпеті сторінки в пошуковій видачі відображаються додаткові корисні дані про товар/послугу, що стимулюють додаткові переходи відвідувачів.
Розширений сніпет у такому разі може повідомляти про рейтинг товару, його ціну, спеціальну пропозицію тощо.
Для цього використовують мікророзмітку Schema.org.
–
8.1 Оптимізація мікророзмітки картки товару
Починати слід із типу мікророзмітки Product. Він включає ім’я, зображення, бренд і опис. Особливо не відображається в сніпеті, але інші схеми рекомендують використовувати з ним, серед них:
- Offer – вартість товару, його наявність, оцінка товару;
- AggregateOffer – подібно до Offer, але із зазначенням діапазону ціни;
- Rating – оцінка користувачів на підставі огляду;
- AggregateRating – середня оцінка користувачами товару;
- Review – відгук про товар;
- VideoObject – відеоогляд на сторінці.
Приклад. Який вигляд це має в сніпеті:
Програмний код для встановлення можна взяти тут.
8.2 Оптимізація мікророзмітки «хлібних крихт»
«Хлібні крихти» – це шлях від розділу/сторінки, на яку зайшов користувач, до головної сторінки. Цей маршрут прописаний у вигляді послідовного ланцюжка активних посилань на розділи магазину. Останнє посилання на сторінку, де перебуває користувач, неактивне.
Приклад «хлібних крихт» в інтернет-магазині Ламода
–
Навіщо потрібна мікророзмітка хлібних крихт?
Улучшение сниппета в поиске, вместо адреса страницы показывается цепочка иерархических ссылок, что улучшает кликабельность
Як це виглядає:
–
Грамотно впроваджена мікророзмітка «хлібних крихт» покращує наповнення сніпета у видачі: замість адреси сторінки відображається ланцюжок ієрархічних посилань, що впливає на клікабельність.
Програмний код для встановлення можна взяти тут
8.3 Оптимізація мікророзмітки контактів і статті в блозі
8.4 Як перевірити коректність встановленої мікророзмітки
Перевірити коректність можна через сервіси перевірки в Гугл і Яндекс:
9. Створюємо XML мапу магазину для пошукових систем
Файл sitemap.xml – це карта сторінок сайту для пошукових систем. У випадку з магазином, бажано створити файл індексу з групуванням сторінок на:
- категорії;
- товари;
- статті;
- інші сторінки.
Приклад sitemap.xml
–
Посібник на тему: Карта сайту: інструкція зі створення правильної sitemap.XML і HTML карти сайту
10. Оптимізація шаблонів мета-тегів і H1 заголовків
Щоб скоротити час на прописування тегів title, description, H1 вручну, особливо, якщо у вашому інтернет-магазині не тисяча найменувань, а сто тисяч, найзручніше буде створити шаблон мета-тегів і заголовків.
Що таке шаблони тегів:Це текстові шаблони, в яких використовуються різні змінні опису сторінки категорії або товару.
Навіщо потрібні шаблони:
Якщо на сайті 500 товарів – їхні теги можна заповнити вручну, можна заповнити і 1000, а якщо в асортименті каталогу 10 або 100 000 товарів? На допомогу приходять шаблони.
Базові рекомендації:
- Вивчіть статтю щодо правильної підготовки мета-тегів
- Враховуйте необхідність відмінювання змінних під час використання в шаблонах
- Шаблони тегів мають бути не гіршими за унікальні теги за читабельністю
Простий приклад шаблону для розділів магазину:
| Тег тайтл | #Назва категорії# – купити за найкращою ціною, характеристики, фото, відгуки | #Назва сайту# |
| Шаблон мета опису | #Название категории# на сайті #Назва сайту#. Опис, ціни, відгуки, характеристики товару за цінами виробників. Зручний пошук по каталогу. Доставка в Україні та СНД✈. |
| H1 | #Назва категорії# |
11. Оптимізація функціоналу сторінки категорії
Як правило, функціонал категорії (розділу) товарів інтернет-магазину включає:
1. Сортування товарів
- збільшення фотографії товару;
- додавання товару в обране;
- додавання товару до порівняння;
- додавання в Обране;
- виведення параметрів (розмірність, кольори тощо);
- порівняння товарів.
Приклад сторінки категорії
3. Вибір кількості товарів на сторінці. Зазвичай це 12-36 товарів. При визначенні потрібної кількості товарів для відображення виходять зі швидкості завантаження сайту, асортименту в наявності та аналізу конкурентів.
4. Система фільтрів.
Лайфхак. Якщо товар є в наявності, але без ціни, у картці вказуємо «ціна за запитом». Якщо його немає в наявності або він знятий з виробництва, то його не видаляємо, а виводимо в картці «Знятий з виробництва» або «Немає в наявності».
12. Оптимізація функціоналу сторінки товару
Один із найважливіших етапів оптимізації функціоналу. Для прикладу ми взяли сторінку товару, що має найвищий показник якості за даними інструкції для асесорів Google.
Приклад:
Стандартні складові функціоналу картки товару магазину:
- назва товару – h1 заголовок;
- опис товару;
- характеристики;
- збільшення фото;
- поворот фото;
- кілька фото;
- відео товару;
- дані про доставку;
- дані про гарантії;
- додавання в кошик;
- купити в 1 клік;
- додати в обране;
- порівняння;
- відгуки та рейтинг;
- виборі кольору товару;
- схожі товари.
Приклад крос-продажів
–
Приклад з обраним
Приклад із реалізацією відео на сторінці
Приклад із кнопками соцмереж
–
Лайфхак із відгуками. Не видаляйте негативні відгуки, реагуйте на них, показуючи своє прагнення вирішити проблему користувача. Це приверне до вашого магазину не тільки автора цієї думки, а й тих, хто побачить ваше спілкування на сторінці. А для пошукового робота в цьому разі буде важливо, що на сторінці є унікальний контент.
14. Оптимізація блогу інтернет-магазину
Блог – це інструмент для залучення вашої цільової аудиторії. Чому? Ви готуєте корисний матеріал для своєї аудиторії, матеріал, який допомагає або вирішує якусь проблему користувача. Це можуть бути запитання і відповіді, порівняння товарів, рекомендації як вибрати, як не припуститися помилки (або часті помилки) тощо.
Під час підготовки контенту для блогу потрібно пам’ятати, що відвідувачі приходять у цей розділ, в основному, за інформаційними запитами. Тому статті в ньому мають відповідати на актуальні запитання клієнтів і оновлюватися під нові реалії.
На правах реклами: ми займаємося контент-маркетингом для інтернет-магазинів і сайтів послуг
15. Оптимізація сторінки 404 помилки
Якщо наповнення сторінки помилки 404 не продумано, ви можете втрачати користувачів. Адже коли сервер на запит користувача видає відповідь «404 Not Found», і на екрані не з’являється нічого крім цього напису, у відвідувача може скластися враження, що потрібної йому інформації на сайті немає, та й сам сайт не працює.
Крок 1. Перевірте, чи правильно відпрацьовується 404 код помилки.
Введіть в адресний рядок після адреси сайту випадковий набір символів і подивіться, що вийде. Сайт завжди повинен відпрацьовувати відповідь 404 сервера при неіснуючій або видаленій сторінці. Поширена помилка – доступність неіснуючих сторінок.
Крок 2. Перевірте, чи є у вас на сайті сторінка 404 помилки.
Користувач ніколи не повинен потрапляти на сторінку без інформації. Адреси всіх розділів мають працювати коректно, а неіснуючі – віддавати 404 відповідь або перенаправляти на актуальний розділ. Як це зробити, детальніше тут.
Матеріал за темою: Перевірка битих посилань: 8 способів пошуку
Крок 3. Налаштуйте правильну сторінку 404 помилки в магазині.
Зробіть її інформативною: поставте посилання на головну, запропонуйте користувачеві скористатися пошуком по сайту.
Матеріал за темою: Помилка 404: що означає, як знайти і налаштувати
16. Налаштовуємо головне дзеркало
Що таке дзеркала? Це точні копії сайту, які доступні за різними URL адресами.
У сайту має бути головне дзеркало, необхідно визначити яке. Якщо стоїть вибір з www або без www – не зациклюйтеся і робіть без www (наприклад Google Хром уже не відображає www у рядку браузера).
Доступність сайту як з www, так і без www – не найкраще рішення, яке може створити труднощі під час просування. Як вирішується – шляхом установлення 301 редиректу в Google, в Яндекс шляхом установлення 301 редиректу або виборі головного дзеркала в Яндекс.Вебмастері.
17. Оптимізація зображень
Оптимізація зображень для інтернет-магазину дає змогу прискорити завантаження сторінок сайту і збільшити цільовий трафік з Гугл і Яндекс картинок. Що необхідно в «двох словах»:
1. Знизити вагу іміджів досить просто за допомогою графічних редакторів. У разі зменшення ваги зображень на 20-30%, втрати в якості будуть майже непомітними для людського ока.
2. В атрибутах alt і title до тега img використовуйте ключі для сторінки.
3. «Людинозрозумілі» alt і title. Погодьтеся, що notebook-dell-xps15.jpeg набагато зрозуміліше, ніж складний набір символів на кшталт edre54546rgty.jpeg.
Керівництво по темі: Просування та оптимізація картинок: 8 обов’язкових кроків
18. Оптимізація копій сторінок: усуваємо дублікати
Своєчасно усувайте дублікати сторінок. Їхня наявність негативно позначається на ранжируванні.
Спеціальні інструменти допоможуть визначити дублі. Серед них NetPeak Spider, Google Search Console, Screaming Frog , Siteliner , Copyscape . Серед причин, що спричиняють появу дублів, – технічні помилки в CMS, невдала архітектура, запозичений з іншого сайту контент.
Кілька варіантів усунення помилок:
- видалення дубліката;
- переадресація 301 для перенаправлення з дубліката на оригінал контенту;
- атрибут Rel=«canonical» для інформування пошукових систем про оригінальну сторінку і необхідність передавати їй усі метрики і ранжування дубліката;
- додавання в мета-тег «robots» атрибута «noindex» в HTML-коді заголовка дубліката.
Пошуковики не будуть його індексувати, але отримають доступ до дубліката, а у вас залишиться корисний контент.
19. Оптимізація внутрішньої перелінковки
По суті, це сигнальні знаки на сайті, які допомагають відвідувачам орієнтуватися на сайті, переміщатися по ньому і знаходити потрібні сторінки. Три базові групи функціоналу інтернет-магазину, які необхідно опрацювати з перелінковки першими:
Посилання на пріоритетні сторінки
Їх розміщують у меню та футері. Також посилання на основні категорії та товари/послуги вказують у блозі. Що більше переходів у сторінки, то краще для SEO.
«Хлібні крихти»
Розташовуються вгорі сторінки. Являють собою послідовність сторінок від головної, де знаходиться клієнт. Вказує роботам, як повернутися на головну сторінку, а відвідувачеві, як не заблукати.
Посилання на пов’язані продукти
Цей вид посилань впливає на продажі та дає змогу отримувати зворотні посилання. Додайте секцію, де ви рекомендуєте покупцям «схожі товари» і «з цим купують також». Цей метод не тільки допомагає отримувати беклінки, а й підвищує продажі.
20. Оптимізуємо юзабіліті інтернет-магазину
Людина за лічені секунди вирішує, чи залишатися їй на сайті, чи шукати далі (за зовнішнім виглядом сайту (це довіра до компанії, включно), ціною, описом товару, способами доставки та оплати.
Тому так важливий привабливий зовнішній вигляд сайту. Його дизайн має запам’ятатися, адже не так багато людей роблять важливу покупку відразу. Якщо «картинка» залишиться у них в голові, вони повернуться на сайт назад обов’язково.
Прості форми елементів, спокійні тони, «повітря» внутрішнього простору додадуть плюси сайту в очах відвідувача. Усе має бути в одному стилі, бажано, розробленому спеціально для вашого сайту. Це дасть можливість виділитися на тлі конкурентів і посилить впізнаваність бренду.
А інтерфейс з комфортним меню і кнопками потрібних підказок акуратно підведе користувача до здійснення покупки. Він має бути інтуїтивно зрозумілим. Якомога ближче до центру першого екрана мають розташовуватися кнопки «додати в кошик», «купити в один клік». Їх потрібно виділити кольором, щоб були помітні відразу.
Що стосується актуальних контактних даних, вони сприйматимуться коректно у верхньому правому куті сторінки. Тут слід пам’ятати, що пошуковий робот не вміє читати картинку, тому цю інформацію краще розмістити у вигляді тексту.
Від того, наскільки ви передбачите всі «точки комфорту» вашого відвідувача на сайті, залежать значення поведінкових чинників, які, своєю чергою, сильно впливають на позиції сайту. На що потрібно звернути увагу:
- адаптивний дизайн для користувачів смартфонів;
- швидкість завантаження;
- вигляд сайту в різних браузерах;
- перелінковка і зручність навігації;
- зручність кошика і способи зв’язку з вами.
21. Текстова оптимізація
Оптимізація текстового наповнення – досить масштабний етап робіт. Зрозуміло, що він буде ефективним тільки після ретельного опрацювання семантичного ядра.
Матеріал за темою: Підготовка семантичного ядра
- Теги title і мета-описи категорій
Рекомендації на тему: Секрети використання тегів title і description
- Текстові описи категорій і товарів
Щоб вони були актуальними, потрібно час від часу актуалізувати ядро, стежити за трендами, додавати нові запити, а також оновлювати контент.
SEO-фахівці створюють технічні завдання для авторів, де окрім теми, ключових фраз та обсягу вказують технічні вимоги до тексту, який має бути і продавальним, і корисним водночас.
Матеріал за темою тут: Як скласти ТЗ для копірайтера на написання тексту: 7 сервісів
Важливо. Текст має бути структурованим. Це полегшить сканування роботам, та й його буде легше читати людям, якщо:
- абзаци складатимуться з 4-5 речень;
- будуть підзаголовки h1-h6;
- використовувати нумеровані та марковані списки.
21.1 Текстова оптимізація сторінок товарів
Що більше деталей ви повідомите про товар у його картці, то краще. Виграють від цього всі: покупець отримає інформацію по максимуму, пошуковий робот визначиться з ключами для ранжування, а ваш сайт отримає хороші поведінкові показники, час і глибину перегляду, а також топ-позиції в рейтингу.
Що входить у текстову оптимізацію сторінки товару:
- Тег Title.
- Тег мета-опис.
- Заголовок H1.
- Текстовий опис (короткий).
- Текстовий опис (повний).
- Інші текстові та нетекстові блоки на сторінці.
- Текстові описи атрибутів зображень.
- Великий і ґрунтовний опис переваг і характеристик товару з коректно використаними ключами вітається.
Короткий опис товару:
Довгий опис товару:
У разі великого каталогу товарів, під час наповнення текстами віддавайте перевагу найбільш затребуваним з них або тим, які виводяться пошуком на першу сторінку або початок другої.
21.2 Текстова оптимізація сторінок категорій
Зі сторінок категорій зазвичай починається користувацький шлях пошуку потрібної моделі сукні чи навушників. Не квапте клієнта переходити на сторінку товару, а вже тут розкажіть йому про обрану категорію та ваш асортимент. Можливо, те, що він побачить на сторінці товару, йому не підійде, і тоді він повернеться до розділу категорії, адже ви повідомили йому тут раніше, що ви маєте вибір, – і намагатиметься знайти щось схоже та все-таки зробити покупку.
Тому сторінка категорій обов’язково має отримати все те, що має кожна сторінка сайту: title, description, заголовок H1 і текст (не завжди). І тут важливо: пишемо для користувача, не для роботів. Він має затриматися на сайті якомога довше і переглянути якомога більше сторінок.
Що входить у текстову оптимізацію сторінки категорії:
- Тег Title.
- Тег мета-опис.
- Заголовок H1.
- Текстовий опис категорії.
- Інші текстові та нетекстові блоки на сторінці.
- Текстові описи атрибутів зображень.
22. Часті помилки в оптимізації магазину
Підготували часті помилки під час оптимізації інтернет-магазину:
1. В індекс потрапляють сторінки з мінімумом контенту і службові сторінки.
Як вирішити: закрийте від сканування всі непотрібні сторінки.
2. Сотні або тисячі дублікатів сторінок
Як вирішити: визначте дублікати, поставте завдання щодо усунення дублікатів розробнику
3. Відсутність мікророзмітки
Як вирішити: поставте завдання з необхідним кодом встановлення (вище в статті) своєму розробнику.
4. Відсутність інформації на сторінках товарів
Як вирішити: проаналізуйте сторінки конкурентів, складіть список доробок, впровадьте їх.
5. Відсутність важливої для користувача інформації – Про доставку, Про оплату, Гарантії, Умови повернення тощо.
Як вирішити: Створіть відсутні сторінки
6. Відсутність встановлених цілей у Яндекс Метриці та Гугл Аналітиці (немає відстеження конверсій.
Як вирішити: Встановити лічильник статистики Google Analytics і Яндекс.Метрика і регулярно знімати дані звітів.
SEO – це довга і кропітка праця, результат якої помітний не відразу. Роботи з оптимізації сайту не можна провести один раз і забути про них.
Щоб робота з оптимізації була ефективною, варто зареєструватися в кабінетах для веб-майстрів провідних пошукових систем, наприклад, Google Webmaster Tools. Тут можна відстежувати індексування сайту (кількість сторінок в індексі, виключені URL, помилки індексування), пошукові запити, а також отримувати повідомлення про проблеми (відсутність доступу до сайту, некоректний або шкідливий код, ручні санкції, проблеми з картою сайту тощо).
Замість висновку
У статті ми зробили акцент на ключових напрямках SEO оптимізації інтернет-магазину, які потребують особливої уваги у світлі вимог пошукових систем та очікувань клієнтів. У кожному окремому випадку залежно від особливостей сайту, завдань і пріоритетів бізнесу, цей перелік кроків може змінюватися в бік збільшення пунктів або його зменшення.
Скористайтеся також матеріалом: Все про просування інтернет-магазину
Варто зазначити, що якщо ваша CMS обмежує можливості щодо реалізації того чи іншого рішення з оптимізації сайту, можливо, варто розглянути питання зміни движка.
Матеріал за темою: Як вибрати рушій (CMS) для інтернет-магазину в 2024.
Інші статті



























