Вік сайту – далеко не ключовий фактор, а посилання все ще важливі. Просування сайту в Гугл – розбираємося в тому, що важливо і працює. У цій статті ви дізнаєтеся основні фактори ранжування в Google на 2024 рік і як просунути сайт у Google.
Цей матеріал буде корисний як власникам бізнесу, які замовляють послуги SEO і хочуть розібратися, як просунути сайт у Гуглі, так і SEO-фахівцям.
1. Як просунути сайт у Гугл
Станом на серпень 2024 року 9 із 10 користувачів інтернету (90,48%) використовує Google для пошуку інформації. Тому так важливо адаптувати свій ресурс під вимоги цієї пошукової системи.
Вийти на перші сторінки видачі можна різними методами: платними й умовно безкоштовними, самостійно або за допомогою підрядників. Важливо також розподілити бюджет і продумати, як його можна оптимізувати.
– Як просунути сайт у Гугл самостійно
Багато власників сайтів перші кроки в просуванні роблять самостійно. Пробитися в ТОП за ВЧ-запитами, може, і не вдасться, але закласти базу для майбутнього просування дуже реально.
Самому можна, наприклад, опрацювати структуру сайту. Для цього достатньо визначити головний пошуковий запит для бізнесу і вивчити за ним ТОП видачі Google. Якщо пошуковик уже визнав ці сайти якісними, то можна сміливо орієнтуватися на їхній «скелет», заповнюючи своїм контентом.
Ця процедура здається простою, але закладає міцний фундамент для просування молодого ресурсу.
– Як просунути сайт за допомогою SEO-фахівця або команди
Є щонайменше 2 важливі причини звернутися до SEO-фахівців для просування сайту в Google:
- Досвід і спеціалізація.
- Розподіл і паралельне виконання завдань.
Як наслідок – скорочуються терміни на просування і раціонально розподіляється бюджет. Позиції, трафік і повернення інвестицій відбуваються швидше. Самому ж доводиться робити все послідовно, а отже – повільніше.
– Як заощадити, просуваючи сайт у Гугл?
Оптимізувати бюджети на SEO можна і потрібно. Як варіант, взяти частину робіт на себе. Наприклад, писати самостійно контент. Це займає час і вимагає знань і навичок (SEO-копірайтинг), але економить кошти.
Важливий момент для скорочення витрат – планувати SEO-просування на старті проєкту. Так розробники спочатку зроблять первинні налаштування і мінімізуються доопрацювання під час запуску SEO-просування.
Також слід відразу наймати досвідченого підрядника з SEO, краще – команду. У моменті – дорожче, але підсумкова сума буде меншою, ніж у випадку з непрофесіоналами, після яких потрібні доопрацювання на десятки «людиногодин».
– Чи можна просунути сайт у Гугл безкоштовно?
Скажімо так: до ТОП-3 дістатися складно.
Але використовувати безкоштовні методи просування в загальній стратегії обов’язково. Наприклад, розміщення посилань на сайт на форумах, дошках оголошень або в соціальних мережах не коштує нічого, але значно покращує контрольний профіль і приводить цільовий трафік.
2. Що завадить просуванню в Google?
SEO-просування в Google – процес нешвидкий у принципі. Але є фактори, які можуть його додатково сповільнювати:
- Вік домену. До сайтів до 1 року Google тільки придивляється.
- Низькоякісні сторінки в індексі. Скільки не працюй над поліпшенням конверсійних сторінок, «сміття» тягне весь домен вниз.
- Некоректна структура, неправильно розподілена семантика можуть ускладнити взаємодію з сайтом як юзера, так і пошукового робота.
- Складний процес редагування сторінок. Наприклад, якщо сайт не на CMS.
- Орієнтація тільки на ВЧ-запити. Дешевше і простіше пробиватися до ТОПу видачі за СЧ і НЧ, принаймні на перших етапах.
- «Прогалини» в базовому SEO (технічні помилки, слабкий контент тощо).
3. 26 основних факторів, що впливають на ранжування в Google
Згідно з дослідженням від серпня 2019 року, яке ґрунтується на 1584 думках SEO фахівців, можна виокремити 26 ключових чинників, які розглянемо в цій статті та розберемося, як оптимізувати сайт під Google.
Важливо підкреслити, що понад 60% SEO-фахівців вважають, що вага факторів варіюється від запиту до запиту. Тобто комбінація ваги факторів може бути різною для кожного окремого пошукового запиту.
– Релевантність запиту всього контенту на сторінці
Йдеться не тільки про текст, а й про інші матеріали сторінки. Якщо це картка лістингу в інтернет-магазині (категорія товарів) – це товари та їхні короткі описи в картках, допоміжні блоки. Якщо це сторінка послуги або інформаційна стаття – це фотографії, таблиці, відео та інший контент сторінки.
У довідці Google зазначено, що тематика сторінки визначається на етапі її індексування:
Цитата з довідки:
“Після виявлення сторінки потрібно визначити, якій темі присвячено її зміст. Цей процес називається індексуванням. Він полягає в тому, що Google аналізує контент сторінки та систематизує знайдені на ній зображення і вбудовані відео.”
Гугл враховує слова (включно із синонімами), які знаходяться на сторінці, а також зони їхнього розміщення. Чи збігається мова контенту з мовою запиту.
Цитата з довідки:
«Основний показник того, що інформація на сторінці важлива – це наявність на ній тих самих ключових слів, що й у пошуковому запиті.»
Корисна інформація: як працює пошук Google – довідка. Як підняти сайт у пошуку Гугл? Готуйте контент, який розкриває тему і відповідає на запитання користувача.
– Якість доменів і сторінок, що посилаються
Кількість донорів посилань низької якості на ринку просування в рунеті дуже велика.
Ба більше, в останні кілька років у тренді крауд-посилання (посилання з форумів, коментарів), які часто також мають низьку якість.
Таким чином, на сьогодні, цінність дійсно якісних донорів зросла ще більше. Розкрутка в Google вимагає інвестицій у посилання проєкту.
– Використання релевантних ключових фраз
Оптимізація сайту під Гугл – це чітка семантика. Важливі тези:
- У сторінки має бути чітка семантика – список ключових фраз, що просуваються.
- Гугл любить точні вживання. Використовуйте ключові слова, щоб задати зміст і тематику релевантної сторінки.
- Оптимальна щільність ключового слова в тексті не вище 3%.
Складайте правильне ТЗ для копірайтера, яке має бути складено на базі аналізу конкурентів в органіці та враховувати:
- обсяг тексту;
- ключові фрази, які мають бути присутніми;
- структуру тексту;
- оформлення (використовуйте списки, таблиці тощо);
- слова, що задають тематику;
- вимоги щодо щільності ключових фраз.
– Е-А-Т домену (експертність, авторитет, довіра)
EAT – це скорочення від «Експертиза», «Авторитетність», «Надійність».
Оновлення Google у травні 2019 року змінило важливість Е-А-Т. Тепер це один із факторів, які визначають якість конкретної сторінки:
- Експертиза. Чи є автор контенту експертом у своїй галузі? Чи є у нього обліковий запис на сайті, чи згадується він на інших сайтах.
- Авторитетність. Має відношення до автора контенту, самого контенту і сайту.
- Надійність. Має відношення до автора контенту, самого контенту і сайту.
У керівництві Google з E-A-T є дані про те, що не у всіх темах потрібен високий показник експертності, авторитетності, надійності.
Деякі теми не вимагають високого рівня компетентності. Багато людей пишуть дуже докладні та корисні огляди продуктів або ресторанів. Багато людей діляться порадами і життєвим досвідом на форумах, у блогах тощо. Ці звичайні люди можуть вважатися експертами в тих сферах, де вони мають достатньо досвіду. Якщо створюється враження, що у людини, є достатньо досвіду, щоб вважатися експертом у даній темі, ми оцінимо це і не будемо «карати» людину/веб-сторінку/веб-сайт за відсутність формальної освіти в цій сфері.
Чим вищі загальні показники E-A-T сайту – тим більша його вага для Google.
– Зручність мобільної версії
У багатьох комерційних тематиках частка мобільного трафіку може перевищувати 50%. Необхідно постійно контролювати стан мобільної версії або адаптивної верстки сайту.
Чек-лист із перевірки мобільної версії сайту:
- У ресурсу висока швидкість завантаження.
- Для пошукових роботів не закриті доступи до JS, CSS, графічних файлів.
- Користувачам зручно переглядати сторінки.
- У коді прописаний метатег viewport (для адаптивної верстки, для всіх сторінок).
- Прописаний тег rel=«alternate» (якщо на сайті мобільна версія на піддомені).
- Коректна переадресація зі звичайної версії на мобільну.
- Оптимізовано теги Title і Description.
- Контент мобільної версії відображає контент десктопної.
- Є структуровані дані.
- Є атрибут hreflang (у разі, якщо сайт багатомовний).
- Перевірте коректність роботи атрибутів rel=canonical елементів link (якщо вони є на звичайній версії).
- Сторінки сайту дають серверу код відповіді 200 ОК.
- Відсутні технології Flash, Silverlight, Java-аплети, а інтерактивна частина вбудована за допомогою HTML5.
- Є посилання на десктопну версію сайту.
– Прямі входження запитів
Розкрутка сайту під Гугл вимагає більше уваги прямим вживанням ключових фраз у тексті. Використовуйте прямі вживання ключових фраз у правильній формі. Якщо запити мають неправильну форму – розбавляйте запит допоміжними словами, розділовими знаками.
Тому, тут має працювати комбінація:
- правильне ТЗ копірайтеру від SEO-фахівця;
- грамотна реалізація ТЗ копірайтером;
- приймання та перевірка відповідності вимоги SEO-фахівцем.
– Кількість і різноманітність доменів, що посилаються
Є 2 основні види посилань:
- посилання з головної або внутрішньої сторінки сайту;
- посилання з усіх сторінок сайту (наскрізне посилання).
Які можна розділити на типи посилань за місцем розміщення:
- у шапці сайту;
- у тексті (контекстне посилання);
- у підвалі сайту;
- у лівому або правому сайдбарі.
Які, своєю чергою, можуть бути розміщені на різних сайтах:
- сервіси Google (карта, гугл бізнес);
- сайти-каталоги;
- прайс-агрегатори;
- комерційні сайти;
- інформаційники;
- форуми (крауд-посилання);
- соціальні мережі;
- посилання з картинок.
І вони можуть бути:
- анкорними (містять текст посилання);
- безанкорними (посилання у вигляді URL-адреси).
Також посилання може містити або не містити атрибут «nofollow».
Зовнішня оптимізація сайту для Google – важлива не тільки якість і кількість, а й різноманітність і насиченість посилального профілю сайту. Просування сайту під Гугл обов’язково включає в себе роботу з посиланнями проекту.
– Достовірність контенту, підкріплена фактами
Дослідницька стаття від Google Knowledge-Based Trust описує метод оцінки веб-документів відповідно до достовірності фактів. Довіра, заснована на знаннях, згадується як Алгоритм Істини, спосіб призначити показник довіри для відсіювання сайтів, які містять невірну інформацію.
Що важливо: У статті зазначено, що алгоритм не карає сайти за відсутність фактів.
Джерело: https://www.searchenginejournal.com/googles-truth-algo-5-facts-know/129103/
– Посилальний авторитет домену
Посилальний авторитет домену або посилальний рейтинг – загальна посилальна сила домену, деякий аналог PageRank. Метрика, яка ілюструє лінкову популярність сайту в порівняння з іншими сайтами. Показник залежить від якості та кількості посилань, які ведуть на сайт.
Матеріали за темою: https://ahrefs.com/blog/dr-score/
– Е-А-Т конкретної сторінки
EAT – це скорочення від «Експертиза», «Авторитетність», «Надійність» конкретної сторінки.
– Використання релевантних запиту сутностей
Маркерні фрази – за допомогою них Google оцінює релевантність документа пошуковій фразі. Це фрази, які з високою ймовірністю дадуть відповідь на запитання користувача (пошуковий інтент).
Проте, це не означає, що потрібно насичувати текст усіма можливими синонімами, набагато важливіше послідовно відповісти на запитання користувача на сторінці. Google прекрасно розуміє документ за рахунок використання техніки нейронної відповідності:
Згідно з офіційним оголошенням Google:
»…Наразі ми досягли точки, коли нейронні мережі можуть допомогти нам зробити великий крок уперед від розуміння слів до розуміння концепцій. Нейронні вкладення, підхід, розроблений у галузі нейронних мереж, дають нам змогу перетворювати слова на нечіткі уявлення базових понять, а потім зіставляти поняття в запиті з поняттями в документі. Ми називаємо цю техніку нейронною відповідністю».
Корисне дослідження за темою: http://www2.aueb.gr/users/ion/docs/emnlp2018.pdf
– Швидкість завантаження
Пояснювати важливість швидкості завантаження сторінок сайту немає потреби. Очікування користувачів щодо швидкості завантаження сайтів зростають щороку.
Використовуйте інструмент PageSpeed Insights
Також є інші інструменти перевірки та тестування швидкості сайту. Вам буде корисна стаття: Як дізнатися швидкість завантаження: 14 сервісів для аналізу.
У листопаді 2019 Google додав у вебмайстер Google функціонал відстеження динаміки швидкості завантаження сайту (інструкція). Тепер швидкість можна відстежувати в консолі.
– Поведінкові фактори
Розкрутка сайту в Гуглі – це не тільки оптимізація технічної частини, а й робота з поведінковими факторами сайту. Про які фактори йдеться:
- Клікабельність сайту;
- Кількість переходів із пошуку;
- Задоволеність відповіддю;
- Відвідуваність сайту;
- Час на сайті;
- Показник відмов;
- Глибина перегляду;
- Глибина скролу сторінки;
- Соціальна взаємодія.
– Свіжість публікації
Google піклується про те, щоб користувач отримував свіжу інформацію. Як підняти сайт у Гуглі – потурбуйтеся про оновлення свого сайту та контенту.
Оновлення Google Freshness («свіжіші результати»), було значною зміною алгоритму ранжирування, заснованим на оновленні Caffeine, яке було випущено в червні 2010 року.
Google оцінює актуальність і свіжість контенту на всьому сайті, враховує дату створення сторінки, частоту змін контенту та їхній масштаб. Просування по Гуглу – вимагає роботи з актуальністю свого контенту. Актуальність враховується не для всіх документів, наприклад, для літературних творів це не застосовується.
– Текст анкорів на сторінках, що посилаються
Сторінка, що просувається, повинна мати анкорну вагу з внутрішніх посилань сайту. Йдеться про організацію грамотної внутрішньої перелінковки, за допомогою якої ви зможете організувати правильне «насичення» потрібних сторінок посиланнями всередині сайту.
Для цього необхідно використовувати як автоматизовані рішення, так і ручну контекстну (смислову) перелінковку.
– Розташування, кількість і розкид фраз на сторінці
Щоб розібратися, як підняти сайт у пошуку Гугл, потрібно розібратися, як це зробили інші проєкти.
Використання ключових фраз у різних зонах сторінки, а саме:
- у SEO тексті;
- title;
- H1;
- Текстових вставках (блоках);
- посиланнях (анкори);
Для детального опрацювання цього блоку необхідно використовувати профільний софт або сервіси:
Приклад роботи текстового аналізатора
Цю аналітику можна проводити вручну, але це займе значний час.
– Обсяг контенту на сторінці
Гугл любить великі тексти, насамперед інформаційним запитам (лонгріди). Під час підготовки контенту для посадкової сторінки необхідно враховувати середній обсяг контенту документів у топ-10.
Часто необхідно просто аналізувати видачу і робити сторінку з великим обсягом контенту. При цьому більше – не означає краще. Тому готуємо матеріал, який відповідатиме на всі необхідні запитання користувача за темою.
– Унікальні та релевантні зображення
Унікальні зображення, що відповідають контенту сторінки, підвищують релевантність сторінки запиту. Залучайте фахівців – фотографа, дизайнера – для підготовки професійних зображень для сайту.
Ба більше, тематичні зображення дадуть змогу залучити додатковий органічний трафік із пошуку за картинками в Google.
Важливо: За даними від Джона Мюллера, Google не враховує картинки в CSS-стилях.
Використовуйте ключові фрази в описі картинок в атрибуті картинки ALT (мовою сторінки), а також назву файлу картинки.
Співробітник Google Гарі Ілш каже, що для оптимізації зображень на сайті необхідно:
- відкрити боту доступ до картинок у robots.txt;
- створити окрему XML-sitemap для зображень – так бот швидше знайде картинки;
- переконатися, що вмісту картинки відповідають текст навколо, title і description сторінки;
- використовувати розмітку для сторінок.
Корисний матеріал: ALT і TITLE атрибути: оптимізуємо зображення, також Просування та оптимізація картинок: 8 обов’язкових кроків
– Доступність людям з обмеженими можливостями
Згідно з позицією та ініціативою Google:
Ми прагнемо до того, щоб сервіси та продукти Google були простими і зрозумілими для всіх. А люди з обмеженими можливостями тим більше не повинні відчувати незручностей. Саме тому ми враховуємо їхні інтереси протягом усього процесу розробки.
Команда Google керується документом WCAG 2.0 (над якою працює Старший розробник Лоретта Гуаріно Рід (Loretta Guarino Reid), розробник Шон Лоріат (Shawn Lauriat)), а саме 4 принципами:
- Принцип 1. Сприйнятність. Компоненти інформації та користувацького інтерфейсу мають бути доступні користувачам так, як вони можуть сприймати.
- Принцип 2. Працездатність. Компоненти користувацького інтерфейсу та навігація мають бути працездатними.
- Принцип 3. Зрозумілість. Інформація та робота користувацького інтерфейсу мають бути зрозумілими.
- Принцип 4. Надійність. Інтерфейс має бути досить надійним, щоб його можна було інтерпретувати за допомогою широкого кола користувацьких агентів, включно з допоміжними технологіями.
Детальніше тут: https://www.w3.org/TR/WCAG20/#robust
– Анкорний текст внутрішніх посилань
Не забуваємо, що йдеться про корисний і релевантний контент. Текст анкорів (текст посилань) має бути релевантним контенту сторінки. Посилання мають вести на документи/сторінки, які будуть справді корисні та необхідні користувачеві.
– Входження запиту в URL
Йдеться про використання ключової фрази в URL-адресі. Варто зазначити, що цей фактор є спірним за думками SEO-фахівців.
Ба більше, на практиці є багато успішних прикладів і кейсів без використання ключових слів у URL (водночас варто враховувати вплив інших чинників).
Формуйте правильні та зрозумілі ЧПУ, ми готували інструкцію та рекомендації за цією темою: Як налаштувати ЧПУ: все, що потрібно знати про правильний URL для SEO
– Згадки сайту / бренду (без посилань)
Google «відловлює» згадку бренду та назви сайту, навіть якщо не встановлено посилання.
Тож, якщо ви працюєте над посилальним профілем проєкту і ще не проводите заходи для збільшення кількості згадувань бренду – час доопрацювати стратегію.
У 2018 році Джон Мюллер, у відео (див. з позначки 23.25):
https://www.youtube.com/watch?v=02Pahw9zyOA&feature=emb_logo
Підкреслив, що Google фіксує згадку бренду без зазначення посилання, проте, це не те ж саме, що текстове посилання. PageRank не передається.
Як знайти згадки про бренд?
Спосіб 1: Через пошук, використовуйте комбінацію (будь-який запит + виняток соц. мереж/будь-який інший сайт):
«ключове слово/назва бренду/ім’я людини» -site.com -twitter.com -facebook.com -google.com»
Спосіб 2. Google Alerts
– Вік сайту
Фактор віку сайту – старожил. Прийнято вважати, що період «дорослішання» або «пісочниці» існує і якщо сайт новий, грубо, можна *2 терміни просування. Що ґрунтується на досвіді SEO-фахівців із просування нових сайтів у Google і факті, що в період від 2 до 5-6 перших місяців життя сайту – він слабко або не ранжується у видачі, або не ранжується взагалі.
Водночас, якщо говорити про фактор віку не для «зелених» сайтів, його вага і вплив викликає сумнів, оскільки комбінація якісного контенту, посилань та інших чинників дає змогу обійти більш вікові сайти.
Цей фактор також є спірним у наведеному вище дослідженні думки SEO-фахівців. Але, так чи інакше можна відзначити, що Гугл «з теплотою» ставитися до старих сайтів з історією.
Що важливо врахувати:
- Про вік. Джон Мюллер підтвердив, що вік домену не впливає на результати ранжування.
- Про оплачений період домену. У патенті Google сказано, що пошуковик сприймає дату домену і більше довіряє старим доменам:
«Цінні законні домени часто оплачують на кілька років наперед, тоді як незаконні дорвеї рідко використовують довше року. Дату закінчення терміну дії домену в майбутньому можна використовувати як фактор прогнозування легітимності домену і, отже, пов’язаних із ним документів».
Корисний матеріал за темою:
Просування молодого сайту: 10 обов’язкових кроків
– Використання АМР
Рекомендації Google щодо АМР сторінок, а також щодо просування АМР сторінок сайту.
– Вихідні посилання
Багато SEO-фахівців вважають вихідні посилання негативним фактором. Це не так. Наявність вихідних посилань на перевірені і корисні для користувача джерела – підвищують релевантність і цінність контенту сторінки (згідно з дослідженням MOZ), тому що користувач отримує додаткові корисні дані і подробиці. Google враховує не тільки сам контент, а й вихідні посилання та їхню корисність.
Корисно: у відео Джон Мюллер пояснює це в цьому відео.
– Ключова фраза в назві домену
Точна відповідність назви домену ключовій фразі, яку ввів користувач у пошуку – перевага. Ключова фраза може підвищити клікабельність, тому що за доменом простіше зрозуміти, чому присвячений сайт.
Проте переоцінювати цей фактор не варто, і ось чому..:
До 2012 року неякісний сайт, який містить ключову фразу в назві домену, міг отримати високі позиції за запитом, що є в домені, але у 2012 році Google випустив оновлення оновлення «EMD Update», згідно з яким, вплив цього фактора знизився.
Тому, можна підкреслити, що неякісний сайт у комбінації з доменом з ключовою фразою – може не дати потрібного ефекту і розкрутка сайту через Google однозначно провалитися, якщо це будуть єдині опорні точки. Робіть якісний сайт із таким самим контентом і використовуйте цю перевагу по максимуму.
4. 4 фактори, що впливають на результативність SEO
– Команда підрядника і клієнта
Мінімальні необхідні умови для правильних взаємовідносин агентства і клієнта такі:
З боку агентства:
- Менеджер проєкту;
- SEO-фахівець;
- Молодший SEO-фахівець.
З боку клієнта:
- Менеджер проєкту, який взаємодіє з агентством. Готує необхідний додатковий контент, погоджує зміни, затверджує необхідні блоки інформації з керівником.
- Власник/керівник – затвердження стратегії, узгодження впроваджень, відстеження KPI проєкту.
Профільні фахівці (можуть бути на стороні клієнта або агентства або підключатися з боку):
- Програміст;
- Копірайтер;
- Контент-менеджер.
Якщо цієї комбінації немає – можуть бути складнощі.
Чому команда проєкту впливає на результат? 3 прості «якщо»:
- Якщо проєкт габаритний – необхідно розширювати команду з боку агентства: підключати до проєкту додаткових молодших SEO або ще одного SEO-фахівця.
- Якщо немає програміста і швидкого впровадження змін – проєкт буде затягнутий.
- Якщо немає участі клієнта в роботі над проєктом – проєкт буде затягнутий або не досягне результатів зовсім.
Також цікава та корисна інформація від Google: рекомендації щодо вибору підрядника з SEO
– Бюджет SEO
Як бюджет впливає на результати просування? Безпосередньо! Це важливо, якщо ви хочете розібратися, як підняти свій сайт у Гуглі.
Корисна стаття: Ми підготували розгорнутий матеріал щодо ціноутворення в SEO: Скільки коштує просування сайту
Чим вищий бюджет на SEO проєкту – тим швидше можна досягти результату, чому:
- Чим вищий рівень експертизи агентства або фахівця – тим вища вартість роботи;
- Чим більше часу SEO підрядника інвестується в проєкт – тим швидше він може отримати результат;
- Просування сайту – це не тільки роботи фахівців з просування, а й витрати проєкту: програміст, написання текстів і підготовка контенту. Чим вищий бюджет – тим швидше ваш підрядник зможе підготувати необхідний матеріал;
- Стратегія розміщення посилань може бути різною, але є один факт: якість і кількість – впливає на результати. Якісні майданчики коштують дорожче.
– Початковий технічний стан сайту
Один із найважливіших чинників успішності проєкту – його технічний стан і можливості. Оптимізація сайту в Google однозначно потребуватиме технічних змін на сайті.
Звичайно, швидкість завантаження тощо – ключові складові, але, з чого все починається:
- Можливості CMS. Сайт на самописній системі або на поширеній CMS.
- Наявний і необхідний функціонал. Це можуть бути – система шаблонів тегів, сторінки фільтрів та інше.
- Розробник. Для успішного просування проєкту потрібен розробник, який впроваджуватиме SEO-рішення та усуватиме помилки, якщо вони є.
– Готовність до змін
Розкрутка сайту в Google та інших пошукових системах – це робота 2 команд: команди підрядника і команди клієнта.
Щоб отримати максимальний ефект у просуванні, необхідна повноцінна участь бізнесу в процесі. До яких змін потрібно бути готовим:
- На сайті. Як правило, необхідні доопрацювання і зміни. Впровадження нового функціоналу, заміна наявних функцій.
- У контенті. Є 3 варіанти:
- – контент готує підрядник із SEO;
- – підрядник із SEO формує команду сторонніх виконавців для проєкту;
- – контент готує клієнт.
Незалежно від формату, необхідна участь клієнта в процесі. Може йтися про різні матеріали для сайту:
- відео;
- прайс-листи;
- фотографії;
- та інші матеріали.
5. Які безкоштовні інструменти Google можна використовувати
Для ефективного просування сам Google пропонує низку безкоштовних інструментів на допомогу SEO-фахівцю.
Назва | Як допоможе |
Google Trends | Аналіз популярності та сезонності пошукових запитів |
Google Keyword Planner | Статистика популярності, конкурентності ключів, складності просування за ними |
Google My Business | Локальне просування |
Google Search Console | Перевірка сайту на помилки та видимості домену у видачі |
Google Analytics | Збір і зберігання аналітичних SEO-даних |
PageSpeed Insights | Перевірка швидкості завантаження на мобільних |
Google Tag Manager | Відстеження активності користувачів |
Looker Studio (у минулому Google Data Studio) | Звіти та візуалізація статистики по сайту |
Google Structured Data Testing Tool | Перевірка розширених результатівЭто основные и самые популярные среди SEO-шников инструменты. |
6. Методи просування сайту в Google
У Google можна просуватися різними методами, залежно від специфіки бізнесу.
– SEO в органічному пошуку Google
Підходить для гри на перспективу, адже добре оптимізована сторінка може довго залишатися в ТОПі видачі, генеруючи цільовий трафік і клієнтів.
SEO – робота планомірна і постійна, вимагає регулярного вкладення коштів. А оскільки результат видно через кілька місяців, власники повинні запастися терпінням і продовжувати докладати зусиль.
– Контекстна реклама Google Ads
Головні переваги PPC-реклами – швидкість, прогнозованість результату і контроль витрат. Вона чудово підходить як на старті, коли важливо набрати перший трафік і заявити про себе в Google, так і як постійна маркетингова активність.
При цьому працює метод тільки в моменті, коли вкладаються кошти. Тому важливий аналіз і грамотна оптимізація кампаній.
– Локальне SEO в Google Maps
Просування в картах Google – must have для фізичних точок, але підходить для різних форматів бізнесу.
Грамотне заповнення та ведення профілю допоможе залучати цільових користувачів швидко і без значних грошових вливань.
7. Просування сайту в Google: про що потрібно подумати насамперед?
Якщо у вас новий сайт – скористайтеся посібником: Просування нового сайту: 10 обов’язкових кроків
Насамперед необхідно опрацювати 4 основні напрямки:
– Технічна оптимізація сайту
Якщо у вас новий інтернет-магазин, вам буде корисним посібник: Просування інтернет-магазину: 16 обов’язкових кроків. Також скористайтеся посібником Google: Рекомендації Google щодо оптимізації сайту для початківців. Технічна оптимізація сайту в Гугл – один із найважливіших етапів просування.
Перевірка оптимізації сайту в Google – це питання термінів просування, насамперед. Помилки можуть коштувати часу. Ви можете перевірити технічний стан проєкту самостійно або замовити SEO аудит сайту.
– Грамотне семантичне ядро
Для самостійного формування семантичного ядра вам необхідно розібратися в інструментах: Як підготувати семантичне ядро самостійно
Ви можете замовити підготовку семантичного ядра для свого проекту окремо.
– Правильна структура сайту
Якщо ви надаєте послуги, вам може бути корисний наш досвід з оновлення корпоративного сайту компанії: Кейс із запуску нового сайту компанії
– Аналітика конкурентів і стратегія
Практично кожна дія SEO фахівця, якщо це не стосується усунення помилок, має ґрунтуватися на аналітичних даних. Готуємо ТЗ на текст – потрібна аналітика, готуємо нову структуру – потрібна аналітика, готуємо семантичне ядро – потрібна аналітика і так далі.
Обов’язково аналізуємо конкурентів і формуємо свою стратегію.
8. Заборонені методи просування в Google
Згідно з інструкцією Google, забороненими методами є (або як просунути сайт під Гугл і отримати проблеми):
- розміщення автоматично створеного контенту;
- участь у схемах обміну посиланнями;
- публікація сторінок із неякісним або скопійованим контентом;
- маскування;
- прихована переадресація;
- розміщення прихованого тексту або прихованих посилань;
- використання дорвеїв;
- публікація скопійованих матеріалів;
- участь у партнерських програмах, якщо ви не створюєте контент самостійно;
- завантаження сторінок із нерелевантними ключовими словами;
- створення шкідливих сторінок для фішингу та встановлення вірусів, троянів або іншого небажаного ПЗ;
- зловживання розміткою зі структурованими даними;
- надсилання в Google автоматичних запитів.
Якщо перед вами стоїть завдання – оптимізація сайту під Google, ви зобов’язані бути знайомі з цим списком.
9. Тренди в просування сайту в Google
Ми розбили ключові тренди на 2 блоки.
Напрямки, на яких варто зосередитися в просуванні свого сайту:
- Зростання кількості елементів вертикального пошуку (карти, авіаквитки, книги, робота тощо)
- Голосовий пошук як введення запиту (тобто користувач наговорює запит, а не вводить його руками).
- Голосові відповіді, подібні до тих, що пропонують Google Assistant, Alexa, Sire та інші (тобто користувач отримує відповідь без використання екрана).
- Zero-Click-результати в SERP Google (запити, які не приносять трафіку на сайти, а відповіді для них відображаються прямо у видачі).
- Google Discover та інші продукти зі стрічками рекомендацій і пропонованим контентом.
Інші тренди, які важливо врахувати:
- Прогрес у галузі машинного навчання та штучного інтелекту.
- Кількість і представлення платних оголошень у видачі Google.
- Більше елементів вертикального пошуку у видачі Google (авіаквитки, готелі, робота, події, книжки, Play, карти тощо).
- Втручання урядів у технології та веб-середовище. Наприклад, постанови Європейського Союзу, «Загальний регламент щодо захисту даних» (GDPR), Articles 11+13 про захист авторських прав, антимонопольні розслідування щодо Google).
- Заборона файлів cookie та отримання даних про візити та інші дії користувача (через зміни, пов’язані з конфіденційністю в браузерах і вимог урядів).
- Удосконалення візуального пошуку (нові технології розпізнавання та пошуку зображень).
- Втручання уряду в діяльність Google, пов’язане з діями Міністерства юстиції США та конгресу. Антимонопольні плани Берні Сандерса та Елізабет Воррен
Джерело: https://sparktoro.com/blog/resources/google-ranking-factors-2019/
10. Наші кейси з просування сайтів у Google
- Кейс із просування магазину посуду та чаю
- Кейс із просування – продаж вікон
- Кейс із просування інтернет-магазину промислового обладнання
- Кейс із просування порталу новобудов
- Кейс із просування магазину годинників
- Кейс із просування інтернет – магазину годинників
- Кейс із просування послуг – обслуговування вентиляції
Інші кейси нашої команди можна подивитися тут.
11. Замість висновку – коротко про тренди в Google
Слідкуйте та вивчайте оновлення, які щороку запускає Google.
Ще раз ключові тези статті:
- Експертиза. Роль експертного контенту в ранжуванні зросла. Вивчіть керівництво для асесорів Google і працюйте над експертністю свого контенту.
- Якісний контент, який відповідає на запитання користувача.
- Посилання. Розвивайте посилальний профіль проєкту.
- Mobile First Index. Зручна і швидка мобільна або адаптивна версія сайту обов’язкова.
- Голосовий пошук набирає обертів. Будьте першим.
Сподіваємося, цей матеріал був корисний для вас. Залишайте свої запитання в коментарях. Якщо ви зіткнулися з проблемами в розкручуванні сайту або хочете розібратися, як зробити так, щоб ваш ресурс був першим у пошуку Гугл, – напишіть нам, подивимося ваш проєкт. Ми професійно займаємося просуванням сайтів у Google з 2008 року.
Інші статті



